30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Dagaloni

Parallels virus!

Beste, OMT-ers!

Paralles doet raar! Hij zegt dat er een virus is en mijn achtergrond is verandert en geeft de hele tijd dingen weer dat ik me moet registreren voor een virus programma. Hoe wis ik alles? Er staat niet bijzonders op. Als ik probeer te wissen van de windows partitie dat zegt hij dat alles in gebruik is maar als ik paralles afsluit is hij niet meer zichtbaar. Dus wie kan me helpen?

Bijdrager
    Bergbewoner

Dat je Windows op een Mac draait wil natuurlijk niet zeggen dat je geen virus op kunt lopen…….dat ten eerste. Zorg dat gewoon voor een gratis anti-virus programma zoals Antivir of AVG Free.

Dat zou ik nu ook proberen. Download AVG Free (van Grisoft) en laat dat programma zijn werk doen. Kijk dan eens verder.

Als je er helemaal geen anti-virus op hebt gehad dan heb je waarschijnlijk gewoon een klein virusje te pakken en kan het zo afgelopen zijn, maar ja, misschien heb je wel meer…….

Bijdrager
    Nikita

Je kan eventueel ook het hele Windows-image uit de Parallels map in Documenten verwijderen… Weet je zeker dat je er vanaf bent.

Overigens wel grappig dat Parallels zelf herkend dat ‘ie besmet is :P

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je op nieuwere versies van Parallels de ‘Parallels Tools’ installeert die ook de schermdrivers en dergelijke bevat, installeert-ie standaard eveneens Kaspersky Anti-Virus. Ik vermoed dat die alarm is gaan slaan, maar in principe zou je met Kaspersky het probleem ook op moeten kunnen lossen.

Ilja (tevreden met GeOS en Ubuntu op Parallels)

Bijdrager
    2xdutch

Dit is een bekende windows scam. Je wordt dan naar een website geleid die zogenaamd een scan uitvoert. Die vindt het “virus” weer opnieuw en probeert het te verwijderen, dat lukt niet en dan is het advies de betaalde versie te downloaden en te gebruiken…..Niet doen dus.

Zoals andere posters al adviseerden, installeer een echte, betrouwbare virusscanner, bijvoorbeld de gratis versie van AVG.

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”Nikita”

Overigens wel grappig dat Parallels zelf herkend dat ‘ie besmet is :P

Moet Microsoft eens zelf gaan doen met Windows. Dan gooien mensen spontaan de computer uit ’t raam.

Bijdrager
    Moriarty

het gaat hier om een rogue trojan die niet zomaar te verwijderen is.

ik ben deze al tig keren tegen gekomen, en de enige makkelijke/snelle/veilige manier is om Malbyteware te installeren en te draaien, die zorgt ervoor dat het hele probleem binnen 15 minuten opgelost is.
    (uiteraard draai je deze app onder Windows).

Lees de volgende pagina maar eens door en download onderaan de pagina de software even;

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Bijdrager
    Rustig

In Windows gebruik maken van Systeem herstel.
    Je zet je OS terug in de tijd, ga bij voorkeur eerst een maand terug ofzo.. In ieder geval voordat je dat virus had opgelopen;)

Is het zoiets als deze? http://www.dutchcowboys.nl/software/14755 (Antivirus XP 2008)

Sterkte!

Bijdrager
    Dagaloni
    ”Rustig”

Je zet je OS terug in de tijd, ga bij voorkeur eerst een maand terug ofzo.. In ieder geval voordat je dat virus had opgelopen;)

Is het zoiets als deze? http://www.dutchcowboys.nl/software/14755 (Antivirus XP 2008)

Sterkte!

http://img.bleepingcomputer.com/swr-guides/a/antivirus-xp-2008/antivirus-xp-2008.jpg

Deze is het!

Maar ik zit met het probleem dat timemachine dus mijn oude wist en niet van de nieuwste per uur eentje maakt. Is dit veel voorgekomen?

Bijdrager
    Moriarty

Het screenshot hierboven gaat over de trojan waar ik het over heb, gebruik het programma van MalwareByte en het is opgelost!

De link staat in mijn bericht hierboven, je hoeft dus helemaal niets terug te zetten naar oude versies of Time Machine backups te raadplegen…

Bijdrager
    MouseMighty
    ”Dagaloni”

Maar ik zit met het probleem dat timemachine dus mijn oude wist en niet van de nieuwste per uur eentje maakt. Is dit veel voorgekomen?

eeeuh hoe doe je dat??? Je kan toch terug in de tijd met TimeMachine dat is nou juist de grap. TimeMachine houdt veranderingen bij niets meer niets minder dus als je nou in TimeMachine een maand terug gaat en die disk image dan terug zet? Geen dingen door elkaar halen en sorry maar ik blijf het zeggen: als je niet weet hoe iets werkt blijf er dan vanaf (of doe eerst een rtfm en utfs).

Bijdrager
    Dagaloni
    ”Rustig”

Sterkte!

http://img.bleepingcomputer.com/swr-guides/a/antivirus-xp-2008/antivirus-xp-2008.jpg

Deze is het!

Bijdrager
    Rustig

Nee je moet systeem herstel van WIndows gebruiken. zie http://www.leerwiki.nl/Hoe_doe_ik_een_systeem_herstel_in_Windows_Xp

Succes!

Bijdrager
    Moriarty

Leest iemand hier mijn berichten wel?

Ik kom met de oplossing die heel veel tijd/ergenis bespaart en blijkbaar denkt men dat het niet mogelijk is deze trojan te verwijderen zonder systemen te gaan herstellen/terugzetten.

Bijdrager
    Rustig

Ik zie jouw oplossing nu ook net, je kunt daar eventueel ook voor kiezen echter denk ik door het installeren van software het andere op te lossen niet echt een oplossing is.

Je gaat het ene gat dichten met het andere, met eventuele gevolgen (vervuiling van je systeem) achteraf

Gewoon terug in de tijd en klaar

Bijdrager
    Moriarty

Dat programma installeer je alleen voor het verwijderen van die Trojan, daarna deïnstalleer je hem weer, ik werk dagelijks met dit soort virus/trojan problemen en het werkt altijd prima, de infectie keert niet meer terug. (tenzij je wat opent wat je niet moet openen).

Maar goed, als je per se in de tijd terug wil, dan kan dat ook natuurlijk!

Bijdrager
    Dagaloni

Het is het Trojan.Vundo.H virus ofzo. Maar ben nu bezig met het verwijderen van het virus! Bedankt voor jullie steun!:D

Wat moet ik toch zonder jullie!

Bijdrager
    Moriarty

Top! laat even weten of het allemaal gelukt is!:)

Bijdrager
    Dagaloni

Ok!

Even hoor, Bedankt dat jij het prog zei. Ik gebruik die van jou:wink: 8)

Bijdrager
    Moriarty

Haha, graag gedaan hoor:)

Ook al werken de andere manieren ook goed hoor!

Bijdrager
    Dagaloni

Ik kan alleen de laatste 11 bestanden van de 42 niet verwijderen. Heeft iemand een idee waarom?

Bijdrager
    Dagaloni

ben nu bezig om via timemachine paralles ook terug te zetten en alles te overschrijven want ik kan de achtergrond bijv niet aanpassen en zo zijn er wel meer dingen die ik niet kan.

Bijdrager
    Moriarty

Die laatste moet je verwijderen in de veilige modus van Windows:)

Maar zoals ik al zei, terugzetten van Time Machine werkt ook prima!

Bijdrager
    Dagaloni

en hoe start ik windows ook al weer op in veilige mode. Shift ofzo in gedruk houden ofzo hea?

Bijdrager
    Dagaloni

Hè stom.

ik dacht dat ik wat terug zette van voor dat ik het programma had geopent maar dat was erna. Dus nu ben ik weer van vooraf aan.. :roll: :roll:

Bijdrager
    Moriarty

Hier staat een stap voor stap uitleg:

http://www.bleepingcomputer.com/malware-removal/uninstall-antivirus-2009

Windows start je in veilige modus door op F8 te drukken tijdens het opstarten.
    kies vervolgens veilige modus

Bijdrager
    Dagaloni

bedankt! Ben bijna klaar :D:D 8)

Bijdrager
    Rustig

Sorry maar als ik begrijp jullie geklungel niet…
    Timemachine gebruiken om een ander OS terug in de tijd te zetten ??

Begrijp je me niet als ik zeg dat je de systeemherstel kunt gebruiken van Windows !

Tja als je dagelijks werk bestaat uit het verwijderen van trojans en virussen dan heb je een leuke uitdaging.

Maargoed, iedereen mag zijn ervaringen en geworstel met Windows op zijn manier bedrijven.

Als MS systeembeheerder had ik je Systeemherstel geadviseerd.

Succes met de vernielde Windows XP installatie.

Bijdrager
    Dagaloni

Nou in de map paralles staat windhoos opgeslagen dat zette ik terug met timemachine. Dus vandaar..:wink:

Bijdrager
    Rustig

Maar je kunt toch Windows opstarten en vanuit dat OS terug in de tijd gaan? wat is het probleem vraag ik me af..

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.