5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Mango NL

Parallels resolutie probleem…

Ik heb sinds kort parallels op mijn iMac gezet, windows werkt perfect.
    maar nu heb ik ook Ubuntu erop gezet en daarbij heb ik een probleem met de resolutie,
    ik kan hem alleen op 1024x 768, 800×600, 640×400 zetten op 61Hz, terwijl dat 1440×900 zou moeten zijn,
    is dit op te lossen met drivers? op de ubuntu site kon ik wel wat vinden over ati drivers maar die waren alleen voor radeon kaarten.
    Verder zie je op die Youtube filmpjes dat het os-switching heel soepel gaat maar bij mij word het beeld eerst zwart en dan pas gaat die kubus draaien, is dat optelossen met meer ram?

Bijdrager
    Nikita

Dan moet je de Parallels Tools installeren in de Virtuele machine. Parallels emuleert namelijk nog steeds een hoop hardware en werkt dus niet direct op de hardware van de Mac. Een driver downloaden van de website van ATI heeft dus ook geen zin…

Bijdrager
    Mango NL

Als linux draait heb ik niet de optie om parallels tools te installeren…

Bijdrager
    Nikita

Op de site van Parallels staat dat alleen Ubuntu 5.04 wordt ondersteund. Misschien ligt het daar aan? Anders staan er ook nog wel handleidingen op de site, maar ik heb even geen zin om die door te spitten (4,5 MB, PDF). De FAQ bieden op het eerste oog ook geen uitkomst.

Bijdrager
    Mango NL

ok ik gebruik 6.10, jammer, dan moet het maar zo

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.