24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    PakoBoy

Parallels of bootcamp

hallo,

ik moet voor school het programma revit gebruiken en omdat deze er niet voor de mac is moet ik nu windows op mijn macbook pro installeren. nu wil ik weten of het verstandig is om parallels te gebruiken, omdat revit al een zwaar programma is en dan dat in parallels te gebruiken.
    parallels zou wel fijner zijn, omdat ik dan snel kan switchen tussen snow leopard en windows maar wordt het dan niet te veel voor mijn macbook pro??

mijn macbook pro is uit 2008 en heeft een 2,4 GHzz intel core 2 duo processor en 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM geheugen

alvast bedankt,

Saoud

Bijdrager
    daanclasener

Je kan dit doen, alleen is het wel verstandig om Windows XP, te gebruiken i.v.m. Ram geheugen.
    Dit werkt namelijk al goed met bijv. 512 mb.

Bijdrager
    Ezri Dax

Revit? Ik zou bootcamp kiezen, vooral vanwege de directere benadering van de videokaart en de harddisk en dus meer performance.

Bijdrager
    vanquish

Dat wordt bootcamp !!
    Ik zat voor school met de zelfde vraag….. conclusie: vmware (xp) trekt het totaal niet.

En dan heb ik zelfs een snellere processor, 4GB ram & 7200 rpm schijf

Bijdrager
    KingAchille

Ik zou ok resoluut gaan voor de Bootcamp. Bootcamp heeft het grote nadeel dat je switch tijd aanzienlijk groter is, maar heeft het geweldige voordeel van alle hardware 100% te kunnen benutten. Prestaties die je met Parallels nog niet half bekomt.
    Dit is zeker aan te raden voor games of zware programma’s, in jouw geval Revit.

Hoewel volgens hun site het ook vlot moet draaien via Parallels.

Bijdrager
    Laurens

Heb afgelopen week BootCamp met windows 7 geïnstalleerd op mijn MacBook Pro. Voor die tijd gebruikte ik Parallels. Ik zou als ik jou was een paar tientjes investeren in extra geheugen en zeker voor BootCamp gaan. Dat werkt echt als een dolle. Het switchen van Apple naar Windows gaat sneller dan het opstarten van Parallels. Had het veel eerder moeten doen.

Bijdrager
    Bianco

Ik heb hier net, op een iMac uit 2007 met ongeveer dezelfde specs als jij, (2,4 GHz Duo, 4Gb) WIndows 7 Ultimate erop gezet met bootcamp. Het is even werk, maar werkt vele malen stabieler en sneller dan Parallels, of VMWare. Zelfs Windows werkt als een tierelier!

Bijdrager
    Tempest

Ik heb een MBP uit 2008 (2.5Ghz, 4GB ram) en die trekt Pro/Engineer (parametric 3D modelling) vrij goed via VMware Fusion. Het is niet aan te raden voor sterkteberekeningen, maar voor ‘simpel’ 3D modelling werkt het.
    Toch zou ik aanraden om via bootcamp te werken, omdat dat vele malen sneller werkt, zeker als je slechts 2GB ram hebt (ik geef via fusion al 2GB aan windows xp en ik heb alles uit xp gegooid wat niet nodig is, tot ik slechts 2GB overhield en slechts 55mb ram gebruikte aan xp zelf).
    Grafische performance laat via virtual machines wel te wensen over.

Bijdrager
    PakoBoy

heel erg bedankt voor de reacties.
    ik heb nog een aantal vragen.
    als ik bootcamp ga gebruiken dan is het toch niet zo dat ik dan 1gb voor windows zal hebben en 1 gb voor mac.
    en is 20 gb voldoende voor windows 7

Bijdrager
    Ezri Dax
    PakoBoy op 31 januari 2011

heel erg bedankt voor de reacties.

ik heb nog een aantal vragen.

als ik bootcamp ga gebruiken dan is het toch niet zo dat ik dan 1gb voor windows zal hebben en 1 gb voor mac.

en is 20 gb voldoende voor windows 7

Nee, je besturingssysteem gebruikt het volledige geheugen voor zichzelf, dus voor mac 2gb, switch je naar windows, dan weer 2gb. Of 20gb genoeg is voor windows 7? Geen idee, normaal gesproken wel. Het ligt eraan of je veel modellen,tekeningen e.d. wilt bewaren, zo ja, dan zou ik die op een externe disk bewaren, dan maakt de 20gb niet zoveel uit.

Bijdrager
    PakoBoy

okey het is me gelukt om windows 7 te installeren, maar ik heb nu 2 problemen,

1 als ik mijn laptop opstart dan start die automatisch in windows op en ik wil dat hij in os x opstart

2 het lukt niet om de drivers van de os x cd te installeren, en krijg een foutmelding: 2229

op mijn macbook pro heb ik snow leopard via usb geïnstalleerd en ik probeer de drivers via de cd van leopard te installeren, misschien dat dit niet mogelijk is en daarom ik een foutmelding krijg?

ik heb ook geprobeerd op boot camp 3.1 te downloaden en dan via usb de drive in windows te installeren maar dan krijg ik een foutmelding dat ik eerst boot camp 3.0 moet installeren voordat ik boot camp 3.1 kan installeren

iemand een idee hoe dit allemaal opgelost kan worden?

Bijdrager
    Bianco

Boot Camp-drivers

Om Apple-toetsenborden en ¬andere specifieke hardware te gebruiken, dient u de Boot Camp-installatie te vervolgen. Plaats de dvd van OS X in de speler en start de installatie. U krijgt een waar¬schuwing dat er problemen met dit programma zijn. Geen ramp, want naderhand kunt u de drivers bijwerken. Indien u foutmelding ‘2229’ krijgt, staan de internationale instellingen niet goed. Pas dit aan in het Control Panel door voor US te kiezen.

van: http://computertotaal.nl/article/20277/windows-7-op-een-mac/3.html

Bijdrager
    Bianco

En voor wat betreft dat opstarten: Volgens mij stel je, na het opstarten in MacOs, je opstartschijf in op MacOsX, dat wordt dan je standaard opstartschijf. Omdat je je installatie nog niet geheel hebt afgerond, blijft ie in Windows opstarten. Je kunt dat tijdens de “Boing” ook met de Alt-toets ingedrukt kiezen.

Bijdrager
    Afroman

Volgens mij is het zo dat die opstart op de partitie waar die zich het laatst op heeft afgemeld.
    En inderdaad, om te booten vanaf een ander ding(partitie, cd, usb stick etc) is het de alt ingedrukt houden.

Bijdrager
    rApple

Systeemvoorkeuren, opstartschijf, en kies je standaard opstartschijf.

Bijdrager
    Afroman

Ik zelf zou VM-Ware EN Bootcamp gebruiken. Als je de power nodig heb gebruik je de volledige partitie onder Bootcamp. Moet je het gebruiken naast OSX, kan VMware de partitie visualiseren.

Bijdrager
    ernst.

En welke power zou iemand dan moeten gebruiken dat de 1 wel of niet heeft?
    Om games te spelen moet je gewoon nooit VM of virtual gebruiken maar gewoon BootCamp.:sealed:

Bijdrager
    vanquish

VM-Ware EN Bootcamp is idd optimaal.
    Alleen trekt (weet niet of het inmiddels is opgelost) het registratie systeem van Autodesk dit niet.
    Die denk namelijk dan dat er sprake is van illegaal kopiëren, zelfs als je met een legale versie werkt.

Met als gevolg dat je weer met autodesk kunt bellen voor een nieuwe code

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik opteer voor Boot Camp. Het switchen tussen Mac OS X en Windows duurt echt niet lang. Wellicht een minuut. Verwaarloosbaar dus.:)

Bijdrager
    ernst.
    vanquish op 07 februari 2011

En waarop baseer je dat?:slant:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Parallels 6 EN Bootcamp is idd optimaal.

There, I fixed it for you.
    Ik heb een hele poos VMWare gebruikt, maar ik ben nu echt blij dat ik ben overgegaan op Parallels Desktop 6. Niet alleen is het sneller, maar P6 neemt ook nog eens minder geheugen en processortijd in beslag.

Bijdrager
    Afroman
    ernst. op 09 februari 2011
    vanquish op 07 februari 2011

En waarop baseer je dat?:slant:

Omdat VMware de bootcamppartitie kan virtualiseren.

Bijdrager
    Ezri Dax

Ik zie trouwens dat niemand Virtual Box van Oracle gebruikt. Ergens vreemd, Virtual Box is gratis.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Voor mij te sloom, crasht te vaak, en geen BootCamp support. Oké, af en toe is het handig om Linux in te draaien (meestal wat oudere versies) maar voor échte virtualisatie heb ik liever P6 of VMWare.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.