13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    virusbeatbox

Parallels niet schadelijk?

Beste, ik heb een imac

Modelnaam: iMac
    Modelaanduiding: iMac9,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2.93 GHz
    Aantal processors: 1
    Totaal aantal cores: 2
    L2-cache: 6 MB
    Geheugen: 4 GB
    Bussnelheid: 1.07 GHz

En ik zou graag via parallels windows XP naastzetten ipv bootcamp maar ik vraag mij af, omdat er dan 2 besturingssystemen op hetzelfde moment draaien, gaat dit dan mijn processor of grafische kaart of dergelijke na ruime tijd niet “beschadigen”? Gelieve over dit programma wat meer uitleg! alvast bedankt

Bijdrager
    msjonathan

Dit zal je mac niet beschadigen, je mac kan immers tegen wat rekenwerk:D

Bijdrager
    virusbeatbox
    ”msjonathan”

Dit zal je mac niet beschadigen, je mac kan immers tegen wat rekenwerk:D

Super bedankt!

Nu nog een laatste vraagje, het onderwerp past hier niet bij want het heeft niets met parallels te maken maar,, bestaat er geen software die je kunt gebruiken om handmatig de ‘restjes’ van verwijderde software in je harde schijf en/of registry op te ruimen? Ben nog maar onlangs overgestapt van windows naar mac dus ik weet niet hoe ik zoiets moet doen?

al bedankt!

Bijdrager
    msjonathan

Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat MAC met een register werkt.
    Dus je hebt geen nood aan een programma dat je register opkuist.

Bijdrager
    virusbeatbox

ow okay, ik wil gewoon geen gigabytes verlieze aan ruimte van overgebleven restjes van verwijderde software ^^

Toch bedankt voor de snelle en juiste reacties!!
    greetzz

Bijdrager
    fatboysmart

OS/X heeft inderdaad geen registry. Als je een programma wilt verwijderen sleep je hem gewoon de prullebak in.

De ‘restjes’ die achterblijven zijn miniem (enkele KB’s meestal), en hebben totaal geen invloed op het systeem, en het zal daar dus ook niet langzamer door worden. Vermijd a.j.b. de zogenaamd handige tooltjes zoals appzapper e.d.
    Deze verprutsen vaak meer aan je systeem dan ze oplossen (er valt weinig op te lossen namelijk :wink: )

Veel succes.

Bijdrager
    virusbeatbox
    ”fatboysmart”

OS/X heeft inderdaad geen registry. Als je een programma wilt verwijderen sleep je hem gewoon de prullebak in.

De ‘restjes’ die achterblijven zijn miniem (enkele KB’s meestal), en hebben totaal geen invloed op het systeem, en het zal daar dus ook niet langzamer door worden. Vermijd a.j.b. de zogenaamd handige tooltjes zoals appzapper e.d.
    Deze verprutsen vaak meer aan je systeem dan ze oplossen (er valt weinig op te lossen namelijk :wink: )

Veel succes.

Ik gebruik appcleaner, is dit een handige tool of zou ik deze beter ook verwijderen en enkel prullenbak gebruiken??

Bijdrager
    MacQ

Hoi virusbeatbox,
    Welkom!
    En ja, het is voor doorgewinterde windowsgebruikers even slikken, maar aan een mac hoef je niet zo veel systeemonderhoud te doen… veel gebeurt automatisch en in de achtergrond. Bestanden die je verwijdert laten soms wel wat spoortjes achter ( .plist-bestanden), maar die zijn zo klein dat verwijderen niet echt zoden aan de dijk zet.
    Veel plezier!

Bijdrager
    stijn23

@fatboysmart:
    Het is niet zo dat de restjes meestal enkele KB’s bedragen.
    De voorkeuren zijn inderdaad vrij klein, maar sommige programma’s gaan ook onderdelen in “application support” plaatsen. Voor garageband bijvoorbeeld, is dat een bibliotheek met ettelijke gigabytes aan geluiden. Ook andere programma’s zoals die van adobe zetten daar een hoop bestanden.

Dus als je een programma wil verwijderen, verwijder dan uiteraard het programma, maar kijk ook eens of er niets achtergelaten is in de map application support in je bibliotheek. (Als je niet weet of iets nodig is, laat het dan wel staan om problemen te vermijden. Als je echter bijvoorbeeld garageband wil verwijderen, en je vindt in application support een map “garageband”, kan je die gerust verwijderen.)

Bijdrager
    fatboysmart

Daar heb je gelijk in. Het zijn echter maar een beperkt aantal programma’s (zoals Garageband) die gigantisch grote bestanden achterlaten in Application Support. 99% laat hooguit een .plist bestandje achter, en eventueel enkele MB’s in application support. Met de grootte van de huidige harddisks is dat te verwaarlozen.

Anders dan bij windows hebben deze achtergelaten bestanden geen enkele invloed op de snelheid van het systeem. Het probleem met Appzapper schijnt te zijn dat deze nog wel eens een beetje te driftig bestanden verwijderd, met als gevolg een instabiel systeem… en dan ben je nog verder van huis.

Bijdrager
    McJohn

Hey virusbeatbox,

Geen paniek voor Parallels hoor. Ik heb Parallels een goeie maand geleden gekocht en werkt als een zonnetje op mijn iMac, die, een 8,1 model met 2,8 Ghz C2D en 2 GB geheugen en werkt erg goed! Dus bij jou moet die zeker en vast werken.

Ik had zitten twijfelen tussen VMWare en Parallels, maar omdat er bij VMWare een euvel is met Macs met een ATI kaart (zoals ik er dus eentje heb), dan maar voor Parallels gekozen. Er was toen zelfs een actie tot einde van de maand, waardoor ik dus nog es kon genieten van tijdelijke korting.

Mijn virtuele computer met WinXP SP3 is er eentje met 512 MB geheugen zogenaamd, omdat parallels vond dat dit voor mij de beste optie was. Ik zou uiteraard in mijn instellingen deze kunnen upgraden naar 1 GB geheugen.

Bijdrager
    eklein

Ik had zitten twijfelen tussen VMWare en Parallels, maar omdat er bij VMWare een euvel is met Macs met een ATI kaart (zoals ik er dus eentje heb), dan maar voor Parallels gekozen.

Is verholpen zie hier.

Bijdrager
    bluepower

Misschien moet je even de icreate kopen hier staat een artikel in hoe je je mac kan schoonmaken/opruimen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.