9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ArthurW

Parallels, Lion, Windows 7, verwijderen

Luitjes,

Ik heb, toen nog SL, Parallels Desktop 5 gekocht. Nu met Lion werkt dat niet meer. Inmiddels na veel gezeik met PD heb ik dit verwijderd van mijn MBP.
    Nu zoek ik nog een manier om heel windows 7 van mijn mac te verwijderen. Zonder het gebruik van een Virtual Machine natuurlijk. Iemand een terminal code? Want ik zou graag die 5gb weer aan nuttige dingen besteden!

Heel veel dank!

Bijdrager
    henkverhaar

In Parallels zit alles volgens mij in ‘container’ bestanden. Het grootste containerbestand is het virtuele harde schijfbestand – dat moet je eenvoudig handmatig weg kunnen gooien.

Tenzij je natuurlijk een BootCamp Windows partitie gebruikt(e).

Bijdrager
    gIzMo01

Troost u mijn VMware werkt ook niet meer sinds LION

Bijdrager
    CedricH

VMWare Fusion kan je weer laten werken door in 32 bit op te starten. Versie 2 kan blijkbaar niet overweg met een 64 bit kernel. Vanaf versie 3 zou het moeten werken.

Zoals hierboven gezegd moet je inderdaad gewoon een bestandje verwijderen en Windows is weg, tenzij je natuurlijk werkte met een Boot Camp partie die je dan virtueel draaide.

Bijdrager
    gIzMo01

Hoe start je in 32 bit op?

Bijdrager
    eerselzuid

Opstarten in 32 bit mode, was daar niet die tool “sixtyfour switcher” voor (even Googlen)?
    Je kan daarmee instellen of je in 32 of 64 bits mode wilt opstarten.
    Werkte onder Snow altijd prima.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Bijdrager
    Bertusmaximus

VMware & parallels doen het prima onder lion, ik heb de vmware licentie gekocht omdat ik die prettiger vind werken, gebruik het iedere dag. Wellicht bij de support van parallels ff vragen wat je moet doen, die zullen het je zo uit kunnen leggen. Je kan altijd nog via Terminal sudo doen en dan rm -rf file doen om je vm weg te gooien.

Bijdrager
    iep

Of zoeken hoe je het handmatig moet verwijderen. Helaas grijpt software als Parallels Desktop nogal diep in op het systeem waardoor je voor sommige dingen helaas toch echt naar de Terminal moet grijpen. Gelukkig zijn het simpele en duidelijke instructies.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.