20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    ART-hur

Parallels in OS X Mavericks crash

Hallo

Weet er iemand een oplossing voor het probleem?

“Virtualization support is disabled.”

Hoe kan dit opgelost worden? Want hierop (op de Windows) staan er belangrijke schooldocumenten.

Groeten

Arthur

Bijdrager
    fred44nl

welke versie van PD heb je ??

Bijdrager
    ART-hur

het gaat om versie 7

Bijdrager
    fred44nl

voor Mavericks zul je moeten updaten naar versie 9.
    lagere versies zijn niet geschikt, resp. niet geoptimaliseerd voor OS X 10.9

Bijdrager
    ART-hur

en kan je nog upgraden nu; van versie 7 naar versie 9 IN Mavericks zonder bestanden te verliezen?

Bijdrager
    fred44nl

dat heb ik enkele maanden geleden probleemloos gedaan.
    immers, jouw VM’s staan in een aparte folder en worden tijdens het updaten niet gewijzigd.
    sluit uit voorzorg de VM’s geheel af en laat ze niet in suspend-mode staan.
    na de update moet de Parallels Tools weer geĂ¯nstalleerd worden.

Bijdrager
    ART-hur

Dus Parallels gewoon kopen en de stappen volgen in Mavericks en je ondervind GEEN LAST (programma’s kwijt, windows opnieuw installeren,…) ?

Bijdrager
    fred44nl

helemaal goed:)

Bijdrager
    ART-hur

bedankt!

Bijdrager
    Ienie

Ik werk met en mavericks en pd 9 , echter ook bij crash. Melding is “fatal error occured in the virtual machine”. Tot op heden is er nog geen oplossing voor. Wie kan hie wat mee ?

Bijdrager
    fred44nl
    Bijdrager
    iep

Je kunt zelfs voor de 2 concurrenten gaan en je vm daar importeren. Dat werkt ook prima. Overigens is dit niet een crash, alleen maar een melding dat de vm langzamer zal zijn omdat je geen hardware ondersteuning voor virtualisatie hebt (en dat komt omdat de oude versie de werkwijze van je nieuwe OS X versie niet snapt simpel gezegd).

Bijdrager
    Ienie

De oplossing die je aangeeft op internet had ik bekeken maar werkt niet. Ik moet eerst resume windows 7 uitvoeren en afsluiten voordat ik in dat menu dingen kan aanvinken. Mijn macbook is een pro 9.2 medio 2012.

Bijdrager
    fred44nl

@lenie
    kun je Parallels zelf nog wel opstarten ??

Bijdrager
    ART-hur

ohneen, @leni. Op Parallels windows staan er belangrijke schooldocumenten :S

Kan ik daar nu nog aan geraken, zonder Parallels?

Bijdrager
    fred44nl
    ART-hur op 02 januari 2014

Kan ik daar nu nog aan geraken, zonder Parallels?

ik ben bang van niet.

Bijdrager
    ART-hur

maar ik ga hem zeker upgraden naar versie 9, volgende dagen. Het werkt toch hopelijk versie 9 onder Mavericks ? (volgens @leni niet …:o )

Moderator
    Night

De update staat los van de VM, en zou dus zonder problemen moeten werken.

Bijdrager
    ART-hur

ok:)

Bijdrager
    Sumar

Ik gebruik Paralells als sinds versie 2 en nooit problemen met upgrades gehad.

Wel een suggestie: bewaar belangrijke documenten ed nooit in een VM omgeving. Ik heb een gedeelde map op mijn Mac en daar kan Windows in de VM omgeving bij. Voordelen: backup via TM, als je meerdere windows versie hebt is het geen probleem om bestanden over te hevelen etc.
    Als Windows de hik heeft ben je je documenten in ieder geval niet kwijt…

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.