6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    NoiA

Parallels Drag n Drop werkt niet?

Ik heb parallels en de tools van parallels met windows xp geinstalleerd alleen drag n drop werkt niet. Ik kan geen files in de virtual machine plaatsen van me mac…. wat doe ik fout?

Bijdrager
    Ewout

Heb je de Parallel Tools wel geinstalleerd? Zonder die werkt het en veel andere zaken niet.
    Heb je de juiste versie? 3036.0 ?

Na iedere update moet je de tools weer opnieuw installeren.

Ewout

Bijdrager
    Odiebla
    ”Ewout”

Heb je de Parallel Tools wel geinstalleerd? Zonder die werkt het en veel andere zaken niet.
    Heb je de juiste versie? 3036.0 ?

Na iedere update moet je de tools weer opnieuw installeren.
    /quote]

Volgens mij kan dat helemaal niet. Parallels ondersteunt een shared clipboard en een shared folder. Maar volgens mij kan je niet zomaar drag & drop doen. Bij mij werkt dat in ieder geval niet, ook niet met Tools geinstalleerd.

Bijdrager
    figini

Je moet de beta versie even uit het forum bij parallels downloaden. Dan werkt het wel degelijk.
    Ook je bootcamp partitie kun je gebruiken, dus je houdt meer schijfruimte over.

Bijdrager
    Odiebla
    ”figini”

Je moet de beta versie even uit het forum bij parallels downloaden. Dan werkt het wel degelijk.
    Ook je bootcamp partitie kun je gebruiken, dus je houdt meer schijfruimte over.

Hm, ik draai build 1970. Kan je met de beta echt gewoon je bootcamp partitie gebruiken? Da’s wel heel koel, dat miste ik eigenlijk wel. Je was gedwongen twee installs te doen. Nou moet ik zeggen dat de virtual machine me beter bevalt dan bootcamp. Ik heb een schone install van windows op een diskimage gedaan en die veilig weg gezet. Ik werk in een kopie daarvan, als er ellende is met windows zet ik gewoon een nieuwe versie kopie van de originele diskimage terug. Daarbij is het diskgebruik van Parallels efficienter omdat het meegroeit. Bij Bootcamp moet je meteen een stuk opofferen. Het zou pas echt mooi zijn als Bootcamp gewoon overweg kan met je Parallels image die hij boot van de macdisk hahaha !

Bijdrager
    NoiA

ik heb build 1970, wat is op het moment de laaste versie dan? 3096?

nog een ander vraagje, mijn boot camp partitie is 5 gb ik dacht dat dit wel genoeg was maar helaas dus niet. is het mogelijk die nog groter te maken of moet ik dan alles weer opnieuw installeren? Verder heb ik geprobeerd de paralles file op mijn bootcamp partitie te zetten. Hier was net genoeg ruimte voor. Alleen dat gaat ook niet aangezien hij deze schijf als alleen lezen weergeeft en dat kan ik bijvoorbeeld ook niet veranderen met appeltje i…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.