30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

Parallels Desktop

Heb een simpel vraagje, gewoon omdat ik het even zeker wil weten. Ik heb Parallels Desktop geïnstalleerd en XP-Home edition. In XP heb ik de netwerkverbinding uitgeschakeld, ik wil met XP niet op het internet. Moet ik dan toch in XP nog iets van virusbescherming aanzetten? En nu ik toch een post plaats; is er een bijzondere reden waarom op diverse posts wordt afgeraden om Norton Internet Security te installeren?

Bijdrager
    PietjePuk

Als je niet verbonden bent met het internet dan moet je niet bang zijn voor virussen. Waar wil je Norton op installere? Mac of XP?

Op Mac hoeft het niet (je internet van op OS X kan de windows schijf niet beinvloeden met Parallels) en het vertraagd je Mac alleen maar onnodig en het conflict ook constant. Op XP zal het ook geen nut hebben aangezien je niet verbonden bent met internet.

Bijdrager
    dsm

Ik wil niets installeren op Mac, maar ik heb ook een XP-computer en die heb ik helemaal dichtgegooid met beveiling: anti-spyware, Norton Interet Security etc. Ik ben al jaren bij XP zeer tevreden met Norton, maar Norton wordt afgekraakt op dit forum. Ik vroeg me af of ik iets gemist heb.

Met mijn macje ben ik steeds online, met XP via Parallels nooit. Daarom denk ik dat ik mijn XP via Parallels niet hoef te beveiligen, maar dat wilde ik even zeker weten.

Bijdrager
    Turbanus

Norton is onbetrouwbaar en destructief op een Mac…….

Inactief
    Anoniem
    ”Turbanus”

Norton is onbetrouwbaar en destructief op een Mac…….

Op een windows pc ook hoor:D

Bijdrager
    dsm

Ik zal dan mazzel hebben, maar ik heb al jaren zeer veel plezier van Norton, anders dan bijvoorbeeld met Panda, terwijl Panda zo goed zo zijn. Maar veel beter is om gewoon een Mac te hebben :wink:

Ik heb alleen maar een XP-pc in verband met Flightsimulator, verder wint Apple op alle fronten.

Bijdrager
    TRML
    Bijdrager
    dsm

Ik zal er eens naar kijken, maar kan me niet voorstellen dat het mijn flsim + bijbehorende add-ons overtreft.

Bijdrager
    boerke

Punt blijft, zolang je macosx draait…no problem.
    als je windows wil draaien….
    zoek ’t maar uit

Bijdrager
    dsm

die post is net even te cryptisch voor mij, ik neem aan dat ie vriendelijk bedoeld is maar snap ‘m dan nog steeds niet :wink:

Bijdrager
    boerke

welke post?

Bijdrager
    dsm
    ”boerke”

Punt blijft, zolang je macosx draait…no problem.
    als je windows wil draaien….
    zoek ’t maar uit

deze :wink:

Bijdrager
    boerke

Waarom windows dan?

mmhm ik zie net een kevertje over mijn bureau-blad rondkruipen…
    en hij zei(op zijn kevers)
    omdat het kan!

MMMM. ik geef ’t toe, ik heb ook een windows partitie…maar dan onder parallels..
    en gelijk geinstaleerd
    http://www.avast.nl/
    ik hoop dat dat voldoende is……(vast niet)

Bijdrager
    dsm

Windows, omdat ik vroeger – toen ik nog niet beter wist – met Windows werkte. En nu alleen nog maar Windows (en dan niet via Parallels Dektop, maar op een echte XP-machine) omdat ik een zeer uitgebreide flightsim daarop heb staan en ik vooralsnog X-plane minder vind dan flsim.

Ik heb Parallels alleen maar om offline XP-software op mijn Macje te kunnen draaien.

Avast ken ik niet, Norman staat goed aangeschreven en er zijn ook mensen die Panda helemaal top vinden. Ik ben – tegen alle kritieken in – zeer te spreken over Norton.

Als je dan toch XP draait, haal dan meteen de volgende software gratis op (goed voor je beveiliging):

-Spywareblaster: http://www.javacoolsoftware.com/sbdownload.html

-Spybot Search & Destroy: http://www.safer-networking.org/nl/mirrors/index.html

-AdAware SE Personal: http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10045910.html?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5

grt,

dsm

Bijdrager
    Xenophon

Beste DSM,

Ik neem aan dat X-plane een flightsimulator is die DirectX nodig heeft. Dan is het verstandiger om XP niet met Parallels te installeren, omdat deze maar beperkte grafische kaart support heeft. Het zal niet vlug gaan (nauwelijks 3D acceleratie). Het zou beter zijn als je Boot-Camp gebruikt, want dan heb je wel een windows op volledige snelheid.

Ik kan eigenlijk alleen alle claims tegen Norton bevestigen; op een Mac verniel je je complete computer door al die rommel. En Windows, Norton was een perfect pakket totdat het opgekocht werd door symantec. Gebruik liever NOD32, Kaspersky of Norman, die gebruiken veel minder resources.

Meestal gebruik ik voor de complete opschoning van een Windows-bak “Hitman pro”, dat is gratis en haalt echt alles weg.

Maar genoeg over windows:

Have fun met je Mac.

Bijdrager
    dsm

Hitman Pro is inderdaad de alles in één oplossing, maar ik houd het liever allemaal in eigen hand op XP. Hitman Pro gebruikt onder meer de software die ik net noemde, maar doet het allemaal voor je.

Zoals ik zei gebruik ik Parallels alleen voor offline applicaties onder Windows, zeker geen games:D

En ja, genoeg over Windows op dit forum. :wink:

Bijdrager
    Barabas2005

Ik kreeg net een mailtje dat Parallels 3.0 in aantocht is 8) .

Bijdrager
    Stadsman
    ”Barabas2005″

Ik kreeg net een mailtje dat Parallels 3.0 in aantocht is 8) .

Zie voor meer hier

Bijdrager
    apenstaartje

Zie ik het nou goed en moeten we voor deze bugfix en feature fix weer geld neer gaan leggen? Het is toch Adobe niet? (die kunnen er nog mee weg komen om geen nieuwe features toe te voegen en dan veel centjes vragen;) ).

Ik heb nog nooit fatsoenlijk een Parallels sessie kunnen draaien zonder daarna genoodzaakt te zijn een keer te herstarten. En die kernel extensies die geïnstalleerd worden zijn ook geen feest….

Nu snap ik best wel de noodzaak van betaald krijgen voor je uren, ik zou ook niet alles voor niets willen doen. Maar die hele 2.5 reeks is niets meer geweest dan betas.. :/ En een goed software product kost nu eenmaal geld en een flinke investering in tijd, en ik heb dan ook een beetje het idee dat ze het te snel hebben gereleased.

Hopelijk maken ze nog een aantrekkelijke(re) upgrade prijs… of misschien kan de trail me straks nog overtuigen:)

Bijdrager
    apenstaartje

Wat misschien nog wel interessant kan zijn is om je originele mailtje er even op na te gaan, want in de forums vond ik ook mensen die de volgende tekst daarin hadden staan:

”This copy includes free Upgrade Protection for one year following the date of purchase, which entitles you to receive all major upgrades released during that timeframe at no additional cost. When a new major version is released, you will receive an email to the address you used to register the product that includes instructions on how to download and install the new version, and a permanent activation key that is compatible with the new version.”

Even de mail gaan opzoeken dus :).

Bijdrager
    apenstaartje

Zo ben nu eerst wat bijgekomen van de schok ;).
    En mijn eerdere statement trek ik toch wat terug. Ik vind nog steeds dat er teveel issues open staan om eigenlijk zomaar door te stomen naar versie 3, maar ze hebben er ook een boel (leuke) functies weer ingestopt (wel staat er als versie 3 in de lijst dat ze 100+ bug fixes hebben, gaan ze die dan ook nog even backporten naar versie 2.5?). Ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre het te spelen is in Parallels met de nieuwe Direct3D ondersteuning… (toch eigenlijk geen tijd voor).

Nu nog even wachten op de WWDC en kijken wat de concurrenten gaan tonen, en natuurlijk wat Leopard wel en niet gaat kunnen met Bootcamp e.d..

Bijdrager
    Oproepertje

New in this release is 3D support for OpenGL and DirectX graphics software, which enables users to run Windows games from inside Parallels without having to reboot.

Nu er 3D support voor OpenGL en DirectX is verwerkt in versie 3.0 van Parallels, zullen de de programma’s Inventor en Autocad hetzelfde draaien als op Bootcamp (native)?

Bijdrager
    Barabas2005

Hij is er: Parallels 3.0. Ik ben benieuwd :P .

Wow, net even snel geupdate en Wolfenstein ET gespeeld in Windows (in Parallels). Okay, niet het meest nieuwe spel voor Windows, maar het speelt best lekker snel.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Hey, met die nieuwe 3.0 ga ik nu toch echt parallels kopen. Maar stel, ik koop hem bij de Apple Store online en het is versie 2.5, of whatever. Kan ik hem dan upgraden naar versie 3.0 zonder kosten?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Volgens mij niet. Je kunt beter gewoon versie 3.0 kopen bij Parallels zelf, denk ik.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Als ik dat gewoon kan met bank overschrijving zal ik dat zeker doen :)

Bijdrager
    Switch

GTA San Andreas doet ’t niet :cry:

Alles laadt prima tot je kiest voor “new game”. Dan komt er iets te staan van “San Francisco Airport” en daarna zou je CJ een koffer moeten zien pakken, maar dan krijg je zo’n lekkere Windows “het programma is onverwachts gestopt” foutmelding. Damn!

Bijdrager
    Xenophon

Ik heb em ook even gedownload, en Far Cry werkt ook niet. Blijkbaar is de grafische driver verre van optimaal. Toch VMware maar eens proberen.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ben hem nu ook aan het proberen. So far so good, alleen verwacht ik niet veel van 64MB videogeheugen…

Bijdrager
    Barabas2005

Half Life werkt ook pefect (via Steam account). Nu Half Life 2 nog even proberen.

Battlefield 2 kreeg ik nog niet aan de praat. Battlefield 1942 speel ik gewoon in OSX.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.