11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    bkersten

Parallels Desktop vraag

Hoi,

Ik had windows draaien op mijn Macbook onder Parallels desktop.
    Het werkte goed, tot dat ik parallels afsloot.

Toen ik het programma toen weer opnieuw startte, kreeg ik deze foutmelding binnen Parallels.
    Dus een foutmelding van Windows binnen het programma Parallels.

NTLDR ontbreekt…
    Druk op CTRL-ALT-DEL om de computer opnieuw te starten.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
    Of als dat niet meer gaat, hoe ik Parallels kan verwijderen zodat ik hem daarna weer opnieuw kan installeren?!

B.v.d.

Bram Kersten

Bijdrager
    jeroenimo

Windows probleem …

Geen idee wat het is …

Ligt niet aan Parallels vrees ik ..

Bijdrager
    bkersten

Oke, maar kan ik Windows en Parallels dan wel makkelijk verwijderen??

Gewoon parallels uit programma’s slepen en dan in de prullenbak??
    Of werkt dit met parallels anders…?!

Bijdrager
    bkersten

Ik ben Windows al opnieuw aan het ‘installeren’ onder Parallels.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat zou moeten werken…

[size=9:a3c907d9f7]Wij mogen je hier niet helpen b.t.w. (windowsprobleem).[/size:a3c907d9f7]

Bijdrager
    Nikita

Naja, mogen… Eerder kunnen hoor.

Parallels slaat z’n ‘hardeschijven’ standaard op in Document > Parallels > [naam HD]

Als je die wegkiept, dan ben je ook van Windows af.

Bijdrager
    l-rs

Als je de Parallels Windows-sessie niet netjes afsluit (dus op STOP klikt ipv SUSPEND) staat het gelijk aan de stekker uit je virtuele Windows-machine trekken. Zo sluit je ook je Mac niet af, dus dan is het niet gek dat er misschien iets corrupt raakt.

Dus, in het vervolg SUSPEND gebruiken of Windows in de virtuele sessie netjes afsluiten, zoals je dat op een echte pc ook zou doen.

Een herinstallatie was niet nodig, toen ik even googelde op ntldr (een afkorting van NT Loader, het gedeelte van Windows dat het besturingssysteem laadt) kwam ik dit tegen:

Windows XP users

1. Insert the Windows XP bootable CD into the computer.
    2. When prompted to press any key to boot from the CD, press any key.
    3. Once in the Windows XP setup menu press the “R” key to repair Windows.
    4. Log into your Windows installation by pressing the “1” key and pressing enter.
    5. You will then be prompted for your administrator password, enter that password.
    6. Copy the below two files to the root directory of the primary hard disk. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter “E”. This letter may be different on your computer.

copy e:i386ntldr c:
    copy e:i386ntdetect.com c:

Op die manier kun je een beschadigde Windows weer herstellen.

Bijdrager
    dams1

ik heb dit ook eens gehad. Nadat ik parallels weer opstartte, ging na enige tijd het programma weer lopen. Wat je kunt doen is parallels opstarten en NIET automatisch XP. Als dan de parallels goed is, dan nonmaals proberen de XP te starten; bij mij werkte dat.

Overigens, met de laatste versie van parallels (versie 3188) gaat het wel goed. Erg fraai, dan draait het parallels logo in een zandloper en “bergt alles op”. als je dan weer opstart, wordt alles weer gestart.

overigens, het meest veilig blijft netjes afsluiten en dan parallels sluiten.

Bijdrager
    jackybe67

Als je de map parallels wegdoet, gebeurt dit niet met windows (staat in een aparte map)!!!!!

Bijdrager
    jackybe67

Welke versie van parallels gebruikt je eigelijk? Heb je misschien partitie vergroot in parallels?

Bijdrager
    bkersten

Ja inderdaad. Dat was mijn fout. Het niet correct afsluiten van Windows binnen Parallels.
    Bedankt!

Ps. Nu werkt Windows XP weer goed binnen Parallels!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.