5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    dsm

Parallels Desktop: kan een disc-image in XP worden gebruikt?

Ik gebruik Parallels Desktop 3.0 en heb met Toast Titanium een disc-mage van een CD-ROM gemaakt. Deze heb ik vervolgens gemount op mijn desktop (OSX). Weet iemand of het mogelijk is om die disc-image over te zetten naar XP in Parallels, zodat ik op mijn MacBook Pro gewoon gegevens in Parallels van die image kan lezen? Ik bespaar daarmee immers accu, ik hoef de drive niet steeds te laten draaien.

Kopiëren van desktop OSX naar desktop XP werkt niet, dan wordt namelijk gewoon de inhoud van de image overgezet als mappen en bestanden en niet als image.

Bijdrager
    Nikita

Wat je in elk geval kan doen, is in Parallels aangeven (gewoon het venster waar XP in draait) dat je de CD drive wil ‘verbinden’ aan een ISO image. Die verschijnt dan in Windows als een echte CD.

Bijdrager
    dsm

Dank voor je tip, maar kun je daar iets meer over zeggen? Als ik een image maak met Toast, dan krijg ik een bestand met de extensie .toast. Hoe maak ik daar een ISO van?? Moet ik eerst in OSX er een ISO van maken??

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zou zeggen: probeer het eens … klik op het CD-icoontje rechtsonder in het Parallels-venster, kies uit het menu dat je wilt verbinden met een image, en kies dan het .toast-bestand als de gewenste image. Weigert Parallels dit, dan zou je kunnen proberen om de extensie .toast gewoon te veranderen in .iso (klik op het icoon van de image, druk op Enter, wis het “toast” en typ er “iso” voor in de plaats) en nog eens te verbinden.

Bijdrager
    dsm

Fantastisch, dank voor je tip. Ik wist niet eens dat ik op dat CD-icoon kon klikken en dan een menu kreeg. De optie om de .toast te hernoemen naar .iso werkte en inderdaad had ik toen een in Parallels werkende image van de CD-ROM.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.