6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iDavid

Parallels desktop domineert mijn bestanden! (aargh!)

Hallo,

Ik heb Paralelles tijdje geleden gekocht en natuurlijk geinstalleerd om Windows te kunnen draaien zonder rebooten. Ik ben opzich wel tevreden maar hij wil nu al mijn programma’s op mijn Mac openen met Windows toepassingen. Dat betekend dat wanneer ik dat doe eerst Paralleles moet worden gestard, vervolgens Windows, en dan de App. Dat duurt dan ook nog eens een eeuw, wie wilt dat nou? Ik niet!!!

Ik krijg het niet voor elkaar om er voor te zorgen dat hij het gewoon opent met mijn Mac apps. Ik kan het enkel per file installen.

Wie weet hoe ik dit fix? Had ik maar Fuse gekocht..

bedankt alvast.

Bijdrager
    GrizzDesign

In Parralels is er de mogelijkheid om de twee systemen meer te integreren.

Een hier van is Conherence. De andere is het openen van bestanden met elkaar OS’en.
    Zo kun je bijvoorbeeld je standaard mail programma ook doorvoeren in het Windows. etc.

En bijvoorbeeld RAR bestanden uitpakken in WinRAR (niet aangeraden, Mac software is minstens zo goed (unRAR X, The Unarchiver))

Dit kun je On/Off zetten the Preferences van Parralels.

Bijdrager
    iDavid
    ”GrizzDesign”

In Parralels is er de mogelijkheid om de twee systemen meer te integreren.

Een hier van is Conherence. De andere is het openen van bestanden met elkaar OS’en.
    Zo kun je bijvoorbeeld je standaard mail programma ook doorvoeren in het Windows. etc.

En bijvoorbeeld RAR bestanden uitpakken in WinRAR (niet aangeraden, Mac software is minstens zo goed (unRAR X, The Unarchiver))

Dit kun je On/Off zetten the Preferences van Parralels.

Bedankt. Daar heb ik al een beetje rond gekeken maar ik zie niet zo gauw een optie zodat hij dat niet meer doet.

Dat Conhererence vind ik ook maar niks btw, maar dat hoef ik niet perse uit te schakelen want soms is het wel handig. Ik wil gewoon niet dat hij automatish mijn video’s met VLC @ Windows opent en mijn bestanden met Winrar uitpakt terwijl ik dat allemaal prima op mijn Mac zelf kan.

Wie weet hoe je dat uitzet?

Bijdrager
    jackybe67

Kijk is bij Shared Profile bij “configure” zet deze uit.

Bijdrager
    junjur

probeer eens op de file met command+i (appeltje+i)

Bij open met een Mac programma in te stellen, en dan op “Wijzig alles…” te drukken. Dat zou ook moeten helpen.

Bijdrager
    brabant

Zet ook Shared Applications uit bij Configure. Dan opent je file vanzelf een mac app.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.