5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    herrputti

parallels desktop al geinstalleerd, bootcamp erbij?

hallo allemaal,

ik heb al een tijd naar tevredenheid parallels desktop om windows op zn tijd te kunnen draaien. nu wil ik zware renderings gaan maken, dan lijkt het me ivm ram wel handig om dat met boot camp te doen (toch?). kan ik die nu ook installeren of heb ik dan dubbel zoveel troep op mijn computer? kunnen die uberhaupt tegelijk geinstalleerd zijn of hoe werkt dat? hoop dat iemand me er meer over kan vertellen!

Bijdrager
    macses

ik weet dat als je met bootcamp een windows partitie hebt gemaakt, je die erna kunt gebruiken om parallels te draaien zonder opnieuw windows te hoeven installeren. Of het dus omgekeerd werkt weet ik niet. ben ook wel benieuwd aangezien ik tot nu toe ook parallels gebruik.

maar de nieuwe parallels zou veel verbeterd zijn qua graphics enzo, dus misschien lost een update naar parallels 3.0 je probleem al wel op…

Bijdrager
    brabant

Voor het gebruik van Boot Camp moet je een partitie aanmaken en al die Windoos troep opnieuw installeren.
    Vanuit Parallels kun je dan kiezen welke Windoos je wilt pakken, Boot camp of die op je OSX partitie. Werkt beide goed, maar als je Boot camp gebruikt, moet je Windoos afsluiten bij stoppen anders start de Boot camp partitie niet meer op. Deze waarschuwing komt ook in Parallels naar voren.
    suc6

Bijdrager
    KingAchille

Cross Over Mac is een gelijkaardig programma en doet zijn werk uitstekend!
    Mvg,

Bijdrager
    Stadsman
    ”herrputti”

hallo allemaal,

ik heb al een tijd naar tevredenheid parallels desktop om windows op zn tijd te kunnen draaien. nu wil ik zware renderings gaan maken, dan lijkt het me ivm ram wel handig om dat met boot camp te doen (toch?). kan ik die nu ook installeren of heb ik dan dubbel zoveel troep op mijn computer? kunnen die uberhaupt tegelijk geinstalleerd zijn of hoe werkt dat? hoop dat iemand me er meer over kan vertellen!

Ik heb Bootcamp samen met Parallels draaien op een enkele windows installatie. Het is echter zeer aan te bevelen om eerst Bootcamp te installeren en dan Windows. Daarna kun je Parallels installeren en zo instellen dat Parallels gebruik maakt van de Bootcamp partitie. Activatie van Windows is dan ook geen probleem.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.