13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jesper211232

parallels desktop 7 welke?

ik ga over een tijdje een imac kopen.
    nu zit ik een beetje rond te kijken, naar software en hardware.

sommige software die ik gebruik op me windows pc, is alleen voor windows vekrijgbaar, zoals: SONY VEGAS PRO 10
    ik heb nu nog een windows pc.

welke parallels desktop is vooor mij dan het beste of bootcamp, want je hebt, PD7 onderwijsversie, PD7 switch to mac, en PD7 normaal.
    en wat is het verschil tussen onderwijs versie, switch to mac, en normaal?

alvast bedankt

switch to mac
    normaal
    onderwijsversie

Bijdrager
    karelschapie

Ik zou zeggen: bootcamp. Parallels vind ik niet geschikt voor zware programma’s.

Bijdrager
    jesper211232

wat gebeurt er als je zware progamma’s/ zware games gaat doen op parallels

Bijdrager
    AppleStef

Dan gaat het heel traag.

Bijdrager
    ElbertJNagel

Ik sluit me aan bij karelschapie. Met videobewerking e.d. moet je het os gewoon native draaien. Dus een bootcamp partitie maken en windows installeren. Wil je alsnog windows vanuit OSX kunnen benaderen dan kun je altijd nog Parallels nemen.

Wat betreft die versie’s, bij die switch to mac versie zit waarschijnlijk allemaal extra smuk wat je toch niet gebruikt dus ik zou die lekker laten. Student en de normale versie zijn hetzelfde er is alleen een verschil in de licentie.

Bijdrager
    jesper211232

waarvoor is PD7 dan wel geschikt:p

Bijdrager
    ElbertJNagel

Ik heb een bestekprogramma en dat is goed te doen, maar vooral grafische applicaties zijn met parallels geen feest.

Bijdrager
    karelschapie

ik heb parallels 6 ooit gebruikt om bijvoorbeeld sn0wbreeze te draaien of voor texas instruments om tekst in mijn grafische rekenmachine te zetten. Dat vond die al zwaar:p

Bijdrager
    silvercircle

Parallels en VMWare Fusion zijn wel geschikt om zware programma’s te draaien. Alleen moet je geen toepassingen draaien die echt intensief gebruik maken van de grafische kaart zoals 3D games.
    Doe trouwens maar eens de classificatie in Windows 7 van je virtueel machine, dan zal je zien dat de cijfers bijzonder hoog liggen, alleen het grafische zal de boel naar beneden trekken.
    Zo kan je bijvoorbeeld eens Pov-Ray 3.7 draaien onder PD7 of gewoon via BootCamp, je zal merken dat daar niet zo geweldig veel verschil zit in de snelheid. En Pov-Ray eist bijzonder veel je systeem!

Bijdrager
    iep

Het ligt er allemaal maar net aan wat jij als “zwaar” definieert. Virtualisatie kan prima de zogenaamde “zware” applicaties draaien en er zijn ook zat mensen die dat doen. Bij “zware” applicaties moet je denken aan dingen als AutoCAD, Solidworks en VisualStudio. Ik virtualiseer zelfs een hypervisor: ESXi 4.1 (of liever gezegd, de gratis vSphere 4.1 versie) is hier een aparte vm in VMware Fusion. Hij draait alleen 32 bit software omdat ie geen VT-x ondersteund (joh!) en dat doet ie prima met Ubuntu, FreeBSD en een of andere DOS met oude games. De cpu in mijn Mac Pro lacht iedereen en alles uit, die lijkt meer uit z’n neus te eten (niet zo raar, virtualisatie is vooral i/o en geheugenintensief dus wil je een snelle schijf en veel geheugen). Voor de videokaart is het eerder lastig bij de 3D pakketten. Dat heeft grotendeels te maken met de driver en de 3D ondersteuning in de virtualisatie software. Dat is nog niet op een dusdanig niveau dat het in de buurt van normale hardware kan komen. Desondanks werkt het voor velen zonder problemen.

Bijdrager
    jesper211232

ok dan ga ik eerst wel een tijdje bootcamp gebruiken.
    en later kan je nog altijd PD7 kopen

Bijdrager
    ub40

Installeer dan eerst de trail versie, zeker in combinatie met de Lion functies is parallels een feest.

Bijdrager
    iep

Alleen als je Windows gebruikt en geïnteresseerd bent in performance. Als stabiliteit en non-Windows systemen ook van belang zijn is Fusion 4 veel meer feest. Reden waarom deze beide pakketten zo gelijk met elkaar op gaan en je er het beste aan doet om die trial versies te gebruiken om te kijken welke voor jou het beste werkt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.