9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Lauwrence

Parallels Desktop 4 ervaringen?

Hallo mede Mac’ers!

Enige tijd terug heb ik Parallels 3 aangeschaft om het kleine noodzakelijke Windows leed te lijden zonder een reboot. Nu is versie 4 sinds kort in omloop. De upgrade is helaas niet gratis en alvorens ik hiervoor in de buidel ga tasten wil ik graag een oproep de ether in schieten om te zien of deze upgrade zijn geld waard is.

Ik hoor graag van alle ervaringen, waarvoor bij voorbaat dank!

groeten,

Lau

Bijdrager
    MrAcid

Wat mis je in versie 3 dat je graag in versie 4 zou willen zien? Kortom: waarom zou je per sé nu willen upgraden als je huidige product gewoon nog bevalt?

Bijdrager
    brabant

Ik heb versie 4 al snel binnenghaald.
    Veel problemen in het begin gehad met de internet security.
    Wel blijkt dat het ongelooflijk veel langzamer is geworden. Het opstarten is uit de tijd van Windoos 3.11.

Ik zou nog niet overgaan als ik jou was.

Bijdrager
    Joffry

Een review in MacWorld

Bijdrager

Raar hoor. Had Vista via PD3 op nieuwe MBP lopen. Niet slecht. Maar na upgrade (duurt even) loopt Vista via PD4 echt als een zonnetje. Safari onder Vista lijkt soms zelfs sneller te zijn dan onder OSx5.6. Dus als je normale Mac hebt, moet dat dus gewoon lukken.

Bijdrager
    rdesign

Effe een dom vraagje; hiervoor moet je toch persée een Dual Core mac voor hebben?
    Dus op mijn iMac G5 17″ PowerPC G5 zal het sowieso niet kunnen?
    On-topic; ik heb inderdaad meer slechte reviews gelezen, dat het niet heel snel was.:o

Bijdrager
    Lauwrence

De marketing afdeling achter Parallels probeerde me nogal enthousiast over te halen te upgraden, maar ik zag eigenlijk zelf de meerwaarde ook al niet, vandaar ook deze post.

@rdesign
    : Parallels werkt enkel op Intel CPU’s.

Bijdrager

is echt vele malen sneller en stabieler, bij mij althans. bij normaal gebruik, draaien allerlei windowsprogramma’s. speel er geen ingewikkelde spellen mee, dat kun je beter via bootcamp doen.

Bijdrager
    DutchClick

Ik draai er ook noodgedwongen wat Windows progs op die naar mijn gevoel inderdaad sneller zijn. Daarnaat was het voor mij de oplossing voor een rechtermuisknop-probleem. Onder Parallels 3 niet te gebruiken en onder 4 dus wel…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.