2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    garehaan

parallels activatiecode werkt niet

Ik had al een tijdje een parallels trial (2 punt nog wat) op mijn systeem staan en die is inmiddels verlopen.
    Dus maar even via hun website een activatiecode gekocht en parallels geupt naar de nieuwste versie.
    Probleem is nu dat ik een foutmelding krijg in de trend van: “deze activatiecode is niet geschikt voor deze versie van parallels desktop”
    De eerlijk gekochte code is voor parallels desktop 3.0 en die versie staat ook op mijn systeem.
    Probleem is dat ik onder de trial ook weer een officiële licentie van xp heb staan die ik eigenlijk niet kwijt wil spelen
    Weet iemand raad?

Bijdrager
    p.degroot

Hallo,

Dit probleem heb ik ook gehad. Je zou denken, ik koop de activeringscode, voer deze in en klaar is kees.

Maar nee.
    Je moet het als volgt doen.
    Via uninstaller moet je de oude versie van je schijf halen Ga in Finder ook zoeken op alles wat met Parallels te maken heeft. werkelijk alle onderdelen moet je verwijderen. Het liefst ook nog uit de prullenbak.

Je virtuele machine waar Windows in staat, moet je wel laten staan,. deze staat vermoedelijk (wordt daar standaard geinstallerd) onder de map Documents-Parallels-windows XP. Nogmaals deze map moet je laten staan.

Als je machine schoon is van alle oude Parallels resten (je trialversie); dan installler je het nieuwe
    pakket. Je voert de activerinsgcode in, je registreert je en Parallels draait weer.

Bij het opstarten herkent Parallels je Virtuele machine met Windows weer en het draait.

Soms krijg je te maken met een zwart scherm als je Windows opstart. Dat heeft te maken met conflicten tussen Parallels Tools oud en nieuw. Via de FAQ van Parallels (www.parallels.com) krijg je alle antwoorden om het zwarte scherm weg te krijgen.

Toen ik door had hoe het zat was het binnen een half uurtje (alles wissen en opnieuw installeren) gepiept.

Succes

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.