9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    dipo

parallels

Op de interne vaste schijf met bootcamp windows 7 gezet dus niet op de mac ssd schijf,
    nu wil ik met parallels de bootcamp schijf plaatsen.
    na enig gezoek krijg ik het volgende bericht dat de schijf niet kan worden benaderd, kijk of u voldoen schrijf en lees rechten heeft.
    Dit is in orde, wat gaat hier mis? bvd dipo

Bijdrager
    computer space

NTFS geformateerde schijf is niet schrijfbaar onder OSX. Dus of een NTFS schrijf hack/plugin uitvoeren, of weer naar een virtueel volume gaan.

Bijdrager
    iep

Dat is hier totaal niet van toepassing omdat Parallels de boot camp partitie als zogenaamde raw disk doorstuurt naar de virtuele machine. Je boot de virtuele machine dan ook gewoon vanaf deze disk. OS X heeft in deze er helemaal niets mee te maken. Zie ook: Using Boot Camp Partition in Virtual Machine.

@dipo: heb je al eens op de exacte foutmelding gezocht op hun forum? Meestal vindt je dan wel de oplossing voor je probleem.

Bijdrager
    dipo

Bedankt voor de reacties, ja ik heb het al op diverse sites ook bij parallels geprobeerd maar geen duidelijk antwoord. Om bootcamp in parallels te starten moet het dan op de zelfde schijf staan als mounten lion misscien?
    de fout melding is
    Error: PRL_ERR_DISK_SHARING_VIOLATION (0x80021037)
    Path: ‘/Users/dirkpos/Documents/Parallels/My Boot Camp.pvm/Hitachi HDS723020BLA642 (disk1).hdd’

Bijdrager
    iep

Dat best eens het geval kunnen zijn. Dat Parallels de boot camp partitie niet op een andere disk verwacht en daar niet mee om kan gaan.

Bijdrager
    dipo

OK ik ga morgen het pakket kopen en daar maar eens vragen of dat het geval is.
    Ik kom er nog op terug om het te melden en aftesluiten.

Bijdrager
    dipo

Lees dat er er een nieuwe parallels 8 aankomt begin september, wacht hier even op, kom er daarna op terug.

Bijdrager
    fred44nl

wachten hoeft niet hoor:

Upgrade to the next version of Parallels Desktop at no additional cost if you purchase Parallels Desktop 7 for Mac on July 25th, 2012 or later – up to eight weeks after the availability of the next version of Parallels Desktop.

Bijdrager
    iep

Tot die tijd lijkt het dat je het beste Parallels 7 op Amazon.com kunt kopen want daar kost ie nog geen 30 dollar of zo (tip komt van het macrumors forum). Is een of andere actie waarbij je wel recht schijnt te hebben op een gratis upgrade naar versie 8. Uiteraard eerst even goed de voorwaarden uitzoeken;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.