5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Harrar

Parallels 6 migreren van mbp naar mac mini

Beste OMT’ers

Ik heb gisteren een mac mini besteld om de inmiddels verkochte windows desktop te vervangen. Omdat ik nog wat oude randapparatuur heb van de pc wil ik middels parallels 6.0 windows xp laten draaien.

Echter de parallels staat nu op mijn mbp, icm win7. Mijn vraag is nu of ik paralells gewoon kan de-installeren van de mbp en vervolgens kan installeren op de mac mini?

Op de mbp draai ik alleen win7 voor af en toe office 2003 of een spelletje, start hem dan na de-installatie van parallels gewoon via bootcamp op. Het gewone werk gaat perfect via mijn snow leopard daar!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

PS, heeft de upgrade van parallels 6 naar 7 veel toegevoegde waarde?

Bijdrager
    App-ie

Je kunt een virtual machine zonder meer overzetten naar een andere computer. Je moet er alleen even aan denken de vm ‘uit te zetten’ voordat je ‘m overzet. VM’s zijn superflexibel in dat opzicht en na het opnieuw opstarten zal hij snel ‘wennen’ aan de nieuwe omgeving.

PD6 naar 7 is zinvol als je Lion in een vm wilt draaien. Verder zijn de graphics opgetild naar 1GB VRAM. Als dit geen issue voor is, dan is PD6 zeker nog erg goed te gebruiken.

Bijdrager
    App-ie

En ook PD6 zelf verplaatsen moet lukken trouwens… Zie niet in waarom dat niet zou kunnen…

Bijdrager
    Harrar

Hmm, de mac mini is nu standaard met Lion………. als dat dan maar lekker loopt

de redeen van switchen is een voipbox welke ik als vaste lijn via skypein/out gebruik.

werkt op dit moment prima met SL op de mbp en PD6………….

misschien dan toch upgrade nodig als het niet lekker loopt

Bijdrager
    iep

Dat uitzetten van een vm is meer een extra stuk zekerheid dan noodzaak. Als je ze suspend werkt het ook prima. Wat je niet moet doen is een draaiende vm verhuizen want dat vindt ie niet leuk. Als je een vm pauseert draait ie in de achtergrond nog mee dus ook dit gaat dan niet werken.

De applicatie zelf is zonder problemen te deinstalleren en op een andere Mac weer te installeren. Ik denk dat je ze zelfs op beide Macs kunt draaien hoewel de licentie dat waarschijnlijk niet toestaat (bij VMware is het sinds Fusion 4 zo dat je het op 5 Macs mag gebruiken, exact gelijk aan de App Store licenties; misschien dat PD7 het ook heeft).

De upgrade naar PD7 heeft imo wel degelijk zin. Ze hebben weer de nodige performance weten op te krikken en ook is er ondersteuning voor de diverse Lion zaken. Zo kun je nu ook Lion zelf als guest OS draaien, is er ondersteuning voor Launchpad (voor de Windows apps e.d.) en doen ze meer met dat trackpad. En ze lijken weer het nodige op graphics gebied te hebben verbeterd (wat waarschijnlijk weer een Windows-only verhaal is; ze richten zich helaas vrijwel alleen maar op Windows en niet op non-Windows systemen waardoor het voor mij geen optie is).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.