7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mies van der rohe

parallels 6, bad update

hoi
    voor mijn werk gebruik ik veel autocad based programma’s en dan ontkom je er niet aan om windows op je mac te gaan draaien.
    Dat ging altijd prima met parallels 4. Totdat ik ging updaten naar versie 6.

Bespaar je die €49,- en doe het niet!!!
    Versie 6 is helemaal niet sneller( mischien 5%) bij lange na niet de 40% die beloofd wordt.
    Maar nog veel erger, parallels 6 zuigt de levendigheid uit je mac als het draait. Bij versie 4 kon ik zonder problemen indesign, photoshop en illustrator tegelijk draaien terwijl arkey op mijn parallels draaide. Nu merk ik dat mijn Imac van nog geen jaar oud ineens veel slechter presteerd.
    Ook komen in de update vele bugs naar voren……
    Zo gaat je muis in windows ineens zeer matig tot niet meer presteren. in en uitzoomen terwijl je door het beeld sleept kan niet meer.

Think twice! before you update naar 6, want downgraden is helemaal een handvol.

Bijdrager
    R-Flow

Heb VMware Fusion sowieso altijd beter gevonden.:) Kan je überhaupt voor een programma als AutoCAD niet gewoon beter Boot Camp gebruiken. Kan me haast niet voorstellen dat de grafische voorziening van een virtuele machine goed genoeg werkt.

Tip: AutoCAD voor Mac OS X komt binnenkort uit. Dat is natuurlijk helemaal perfect.

Bijdrager
    KingAchille

Waar er negatieve verhalen zijn, zijn er ook positieve natuurlijk.
    Vorige week ook geupdate naar versie 6 en ik heb niets dan lof voor deze update:)
    Veel sneller, stabieler, vlotter, meer support,… Alles meer en beter:)

Bijdrager
    Macosxachist

Ook hier geen enkel probleem na update van Parallels 5 naar 6.

Bijdrager
    mies van der rohe

VMware fusion heb ik nog nooit geprobeerd. Moet ik misschien maar eens proberen.
    Bootcamp is niet echt een optie, Ik wil geen windhoos machine van mijn mooie mac maken
    De grafische voorzieningen voor auocad achtige programma’s hoeven niet zo zwaar te zijn.
    De zware 3d en render dingen doe ik in macosx, daar begin ik niet aan om die in windows te doen.
    Ik kan niet wachten tot de autocad versie voor macosx.

Ik ben trouwens niet de enige met de parallels problemen, ik heb al van enkele collega/concurrenten gelijksoortige klachten over de update vernomen.
    Ik heb de update van 4 naar 6 gedaan, mischien was versie 5 al niet zo ok.
    Versie 4 was in ieder geval ok, 6 niet voor mij.

Bijdrager
    R-Flow

Heb in mijn omgeving sowieso niet anders dan een stroom van klachten over Parallels gehoord. Vrijwel iedereen zit nu achter VMware Fusion.

Bijdrager
    throttlemeister

Parallels 6 werkt uit de kunst, snel, stabiel en redelijk zuinig met resources. Als het bij jou niet werkt zoals het hoort is het makkelijker om contact op te nemen met de support en het probleem op te lossen, ipv er hier over te klagen. Op het support forum wordt je over het algemeen snel en uiterst correct geholpen met diagnose en oplossing van problemen. Hoogst waarschijnlijk is er met de upgrade iets niet helemaal goed gegaan wat met de juiste diagnose en aanwijzingen zo verholpen kan worden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.