8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    arturo

Parallels 5 maakt Macbook traag.

Door het nieuws op de site dat er een nieuwe versie uit is gekomen van Parallels, kwam er weer een “oude” irritatie boven drijven. Een probleem die ik nooit echt heb kunnen oplossen. Het volgende is het probleem: Nadat ik parallels 5 had geïnstalleerd met daarbij Windows 7, was mijn Macbook niet meer vooruit te branden. Ik had bij de instellingen alles ingesteld als “aanbevolen”. Na dit geconstateerd te hebben, gooide ik de hele parallels er weer af. Aangezien ik het programma niet voor niets gekocht had, ging ik het later weer proberen, maar weer met hetzelfde probleem. Ik heb nu dus parallels 5 liggen die ik maar niet gebruik omdat ik geen zin heb in een trage Macbook. ZIe ik iets over het hoofd zijn er mensen die dezelfde ervaringen hebben gehad en het opgelost hebben ? Ik ben benieuwd.

Bijdrager
    Nikita

Wat zijn de specificaties van je MacBook?

Met name geheugen wil nog wel ’s een issue worden. Met 2 GB geheugen draait OS X zelf prima, maar Windows 7 wil eigenlijk ook wel die hoeveelheid geheugen hebben; dus in dat geval is het aan te raden om 4 GB geheugen in je Mac te hebben zitten.

Als je Parallels en Win 7 dan open hebt staan kan je 2 GB toewijzen aan Windows 7 / Parallels (in Parallels), en heb je dus nog 2 GB over voor OS X. Dat zou al een hoop schelen.

Bijdrager
    arturo

Wat zijn de specificaties van je MacBook?

Processor 2,26 GHZ Intel Core 2 Duo
    Geheugen 2 GB 1067 MHz

Bijdrager
    Nikita

En ik neem aan dat ‘ie alleen langzaam is als je Parallels en Windows 7 ook daadwerkelijk open hebt staan? Dan zou ik je aanraden om van die 2 GB, 4 te maken.

Bijdrager
    arturo

En ik neem aan dat ‘ie alleen langzaam is als je Parallels en Windows 7 ook daadwerkelijk open hebt staan? Dan zou ik je aanraden om van die 2 GB, 4 te maken.

Ja dat klopt. Dus jij zou mij dan aanraden om 2 kaartjes van 2 GB er in te zetten. Dan moet ik maar eens kijken waar ik die kan kopen en wat de kosten zijn. Dat zal wel niet goedkoop zijn, vrees ik.

Bijdrager
    arturo

Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat het te maken kan hebben met hoeveel ram je bij het instellen aan Windows 7 geeft. De een zegt dat je die juist heel laag moet zetten en een ander zegt juist weer het tegenover gestelde.

Bijdrager
    Lexis

Ik heb Parallels 6 en Windows XP. Ik heb 2GB aan XP toegekend, maar het wordt alsnog traag.
    Bij mij is het denk ik vooral de processor die het geheel traag maakt; ik gebruik namelijk een 3d rendering applicatie die aardig wat megahertzjes opeet.

Bijdrager
    chatsmit

Zoals ik vandaag ook al op het Parallels 6 bericht op de voorpagina had geschreven, is het bij mij dus ook traag. Ik heb het er direct weer afgeflikkerd en gebruik gewoon VMWare weer. VMWare werkt op mijn macbook pro 2.16 ghz core2duo 10x sneller.

Maar ja, wat is nog erger: ik heb parallels eraf gegooid, maar nu krijg ik nogsteeds een melding van Little Snitch bij het opstarten, dat parallels verbinding wil maken met internet… Dus ik kan echt niks anders zeggen dan dat Parallels pure TROEP is waar je een hoop extra nutteloos werk aan hebt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.