12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Ephra

parallels 4.0 vraag

Ok, al dagen op het parallels forum zoet, maar krijg nauwelijks enige reactie/hulp. Misschien dat er hier knappe koppen cq ervaringsdeskundigen zijn die raad weten? Much appreciated.

Het geval is dit: mijn broer is recent geswitched naar Mac (het hele gezin -op zich erg leuk), macbook pro, spliksplinternieuw. Hij heeft ook Parallels 4.0 gekocht in de Appeltjeswinkel, specifiek voor Outlook -for the time being. Hij is arts en zijn hele huisartsen-netwerk is op windows en vooral outlook (alle gegevens, giga-mappenstructuur met patienten ed + buitenland en congressen en weet ik veel wat allemaal) kost dagen werk om die over te zetten en daar heeft-ie nu nog niet/not/niente de tijd voor.
    Ik heb het bij hem geinstalleerd -heb zelf 3.0 stabiel en prima lopen (heb 4.0 er, na proberen en teleurstelling af gegooid) en leek bij hem allemaal een paar weken prima te werken. Tot nu toe dan:

-na 1 minuut volledige freeze -hele mac- en eeuwige strandbal en een popup in de VM met: unable to access hard disk 1. Input/output error'. En een gestresste broer.
    wat heb ik gedaan –> lezen/schrijven gechecked: is in orde, schijfbevoegdheden hersteld: geen verschil.

-Ik dacht eerst even de VM kopieren/backuppen (is ge-exclude van Timemachine) middels de clone-tool, maar dit gaat ook al mis: na 2 min. is-ie al klaar en blijkt de volledige kloon 1.26 Gig groot te zijn. Dit zo’n 8 x opnieuw geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat.

-Ik dacht dan copy/paste ik ‘m gewoon op een andere locatie, waarop-ie blijft hangen op 1.75 Gig en Finder vervolgens zegt dat-ie ‘de taak niet kan completen, omdat er sommige files in Windows XP niet kunnen worden gelezen -error 36.'

-Hevig gegoogeld op error 36 en steeds weer lees ik over schijfbevoegdheden en lezen/schrijven, maar da’s allemaal ok.

Iemand raad? En hoe kan ik in Hercules’ naam simpel een backup maken alleen van de .pvm? Dat gaat niet met CCC of Superduper, (toch?) ik zoek gewoon een simpel tooltje/app om alleen een folder/file (van 32 gig) te kunnen backuppen/kopieren.

Bij voorbaat dank voor de moeite (ook om dit lange verhaal aan te lezen :) )

Bijdrager
    Pieterr
    ”Ephra”

Hij is arts en zijn hele huisartsen-netwerk is op windows en vooral outlook (alle gegevens, giga-mappenstructuur met patienten ed + buitenland en congressen en weet ik veel wat allemaal) kost dagen werk om die over te zetten en daar heeft-ie nu nog niet/not/niente de tijd voor.

Uit je verhaal maak ik op dat je broer voor zijn werk (voornamelijk) Windows programma’s gebruikt in een Windows omgeving. Ik vraag me af waarom hij parallel in OS X zou willen draaien.

Kun je niet overwegen om de “switch” wat geleidelijker te laten verlopen, en hem eerst een periode gewoon zijn programma’s onder Windows onder Bootcamp te laten gebruiken?

Bijdrager
    Ephra

Hoi Pieterr,
    ja, als ik nu terugkijk, had ik ‘m zelfs gezegd om geen mac te kopen voorlopig! Maar ja, da’s te laat.
    Ja, Bootcamp had ik geopperd, maar daarvan zag-ie het niet zitten op steeds te moeten rebooten, het naast elkaar/coherence is nu het handige van een VM zonder BC. Maar, misschien is BC toch beter…

Bijdrager
    Sumar

Persoonlijk vind ik het nogal link om voor een dergelijk iets Parallels te gebruiken: een hik en je bent je bent je bestand kwijt en alles erin. Kan me vergissen (heb het zelf nooit gedaan) maar als je bootcamp neerzet kan je dat vanuit Parallels ook gebruiken en is een reboot niet nodig.

En hoe kan ik in Hercules’ naam simpel een backup maken alleen van de .pvm? Dat gaat niet met CCC of Superduper, (toch?) ik zoek gewoon een simpel tooltje/app om alleen een folder/file (van 32 gig) te kunnen backuppen/kopieren.

Gewoon een kopie maken met Finder van de map zou moeten werken.

Bijdrager
    Pieterr

Op die Mac kan ie prima Windows draaien, dus wat dat betreft is er niets te laat.

Steeds rebooten? Wil hij iMovie filmpjes van z’n patienten bewerken ofzo? Ik neem aan dat het belangrijkste voor hem is dat hij z’n patientendossiers (continu) ter beschikking heeft. En als dat Windows software is zou ik het wel weten.

[size=9:9192287f05]Hoe fijn/mooi/beter ik OS X ook vind, op mijn werk zit ik ook gewoon te werken op een Windows PC.[/size:9192287f05]

Bijdrager
    Ephra

Sumar, dank voor je reply

een hik en je bent je bent je bestand kwijt en alles erin

nou ja, niet als de cloon/backup-functie gewoon werkt . En als de VM gewoon zou werken is de snapshot-functie ook erg prettig (die gebruik ik zelf ook wel -onder 3.0 dan)

Gewoon een kopie maken met Finder van de map zou moeten werken.

Ja, dat leek mij ook, maar:

-Ik dacht dan copy/paste ik ‘m gewoon op een andere locatie, waarop-ie blijft hangen op 1.75 Gig en Finder vervolgens zegt dat-ie ‘de taak niet kan completen, omdat er sommige files in Windows XP niet kunnen worden gelezen -error 36.'

Bijdrager
    Ephra

Wil hij iMovie filmpjes van z’n patienten bewerken ofzo?

:mrgreen: Dat zou wat zijn , hahaha

…Ik ga ’s met hem het er over hebben om BC voorlopig te gebruiken.

Bijdrager
    junjur

Ik kan virtualbox aanraden als alternatief voor Parallels. Je krijgt de functionaliteit die hij nodig heeft, maar dan gratis. Misschien dat je dat gewoon kan proberen te gebruiken?

Bijdrager
    kaassouffle

Kan hij niet met MS Entourage (uit office for mac) verbinden met werk-netwerk?
    Is exchange server? Zelf geen ervaring mee verder..

http://www.entourage.mvps.org/exchange/exchangeatwork.html

Bijdrager
    puntKoen

Alles wat hij in Outlook doet kan ook prima in Entourage. Er is helaas geen native Mac OS X huisartsinformatiesysteem voor de Nederlandse markt, wel zijn er webbased HIS-en.

Bijdrager
    Ephra

bedankt voor het meedenken allemaal.
    (Op het parallels forum sturen ze me door naar applecare, bij applecare sturen ze me door naar het parallelsforum.)
    want vooralsnog zoek ik hier een oplossing voor, voor volgende stappen, dus ik verklein de vraag:

backup:

-Ik dacht dan copy/paste ik ‘m gewoon op een andere locatie, waarop-ie blijft hangen op 1.75 Gig en Finder vervolgens zegt dat-ie ’de taak niet kan completen, omdat er sommige files in Windows XP niet kunnen worden gelezen -error 36.'
    -Hevig gegoogeld op error 36 en steeds weer lees ik over schijfbevoegdheden en lezen/schrijven, maar da’s allemaal ok. Ook na schijfbevoegdheden herstellen geen verschil:

ik zoek een simpel tooltje/app om alleen een folder/file (van 32 gig) te kunnen backuppen/kopieren -niet de hele HD of homefolder oid

Bijdrager
    kaassouffle
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.