2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    jeff66

Parallels 2x geinstalleerd en niet gelinkt met bootcamp

Op mijn macbook heb ik parallels geïnstalleerd omdat ik met tekenprogramma s werk die alleen op windows draaien. Nu weet ik niet meer precies wat ik heb gedaan maar volgens mij is of parallels of windows twee keer geinstalleerd en is de installatie waar ik niks mee kan gelinkt met bootcamp.
    Dus als ik bootcamp opstart kan ik niet via my documents bij de files op mijn mac komen en andersom kan ik via parallels niet de programmas draaien die ik geinstalleerd heb via bootcamp.

Hoe kan dit ??? of eigenlijk nog belangrijker, hoe kan ik dit verhelpen ???///////
    Ik moet nu elke keer als ik met de tekenprogrammas wil werken mijn bestanden op een usb stick zetten en via bootcamp gaan werken

Bijdrager
    Ir.Bob

Allemaal normaal gedrag. Vanaf Bootcamp kun je in principe niet bij de files op het Mac Tenzij je extra software installeerd. Parallels maakt standaard een nieuwe Windows installatie, tenzij je expliciet opgeeft dat je de Bootcamp partitie wil gebruiken.

Oplossing: Je kunt op Bootcamp MacDrive installeren en in Parallels een nieuwe virtuele machine aanmaken en daarbij aangeven dat je de Bootcamp partitie wilt gebruiken. Houd er wel rekening mee dat deze setup een beveiligingsrisico inhoud. Windows virussen/trojans/spyware (en zoals je weet zijn er nogal wat van deze jongens in omloop) kunnen nu ook jouw Mac files inzien en/of verwijderen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.