8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Ch_rscl

Parallels 11 op MacBook Air

Dag allemaal,

Zonet heb ik voor het werk een MacBook Air gekocht. Daar het programma dat we op het werk gebruiken enkel werkt op een windows heb ik mij parallels aangeschaft. Het downloaden en installeren verliep vlekkeloos. Alleen zit ik nu compleet vast..
    Wat er mij niet werd meegedeeld was dat ik – blijkbaar- een Windows versie moet aanschaffen vooraleer ik Parallels volledig kan gebruiken.
    Ik heb wat zitten surfen op het internet maar vind nergens een USB met windows op. Weten jullie waar ik dit kan vinden? Of zijn er eventueel andere mogelijkheden.. Maakt het trouwens uit welke windowsversie ik koop?
    Hopelijk kan er iemand mij helpen8-O:nerd:

Ik hoor het graag!!
    Thx anyway!

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, je hebt Windows nodig. Parallels is alleen de omgeving waarbinnen Windows draait.

Een USB-stick met Windows erop zal je niet in een winkel vinden denk ik.
    Iemand met een DVD-drive zal je dus de helpende hand moeten bieden.

Als je Windows koopt is het aanschaffen van de nieuwste versie (10 dus) wel aan te raden.

Bijdrager
    Pasav

Als je windows aanschaft kan je een digitale download image downloaden. Deze kan je dan installeren in Parallels.
    Deze download moet alleen wel vanaf een windows machine gebeuren.

Bijdrager
    computer space

Volgende keer voor je parallels koopt kun je ook met gratis virtual box beginnen. En windows apps zonder windows draaien kan met Wine. Je kunt windows kopen met create media option, je krijgt dan .iso file. Daarmee kun je in paralells of virtualbox installeren zonder dvd speler. Download kan ook op mac zolang je geen upgrade maar volle versie koopt.

Bijdrager
    064harry

Ik zou inderdaad ook Windows 10 aanschaffen.
    Hier een beetje problemen met Windows 7 en Parallels 8 op El Capitan.

Yosemite deed het als een zonnetje dus als je Windows koopt verwacht ik eigenlijk geen problemen voor je.

Bijdrager
    Ch_rscl

En het werkt nog altijd niet…
    Ik heb Windows 10 gedownload vanaf een Sony toestel en W10 op een USB kunnen plaatsen.
    Ik volg het stappenplan dat ik online gevonden heb maar krijg telkens onderstaande foutmeldingen.
    Het werkt nog altijd niet.. Iemand enig idee?

Alvast bedankt!!!!!!

Bijdrager
    KarelWillem

Ten eerste heb je teveel geheugen toegewezen Heb je al op ‘Change’ geklikt?

Ten tweede is de kans groot dat wat jij op die USB disk hebt gegooid helemaal niet is wat je moet hebben.
    Of zelfs dat je die USB-stick verkeerd hebt geformatteerd o.i.d.

Wij hebben Windows 10 gekregen via Surfspot. Dat is een .iso bestand.
    Die selecteer je gewoon na het starten van Parallels, en dat is het zo ongeveer. De rest wijst zich vanzelf.

Bijdrager
    feek

Die W10 van de Sony is vast geen complete .iso dus zal Parallels gaan sputteren.

Bovendien als je voor je werk een MacBook Air hebt aangeschaft vraag je gewoon aan je werkgever een officiƫle iso en serial (want die heb je ook nodig) en dan zal Parallels de installatie zonder problemen uitvoeren!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.