12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Willumpie

Parallels 11 gebruikt meer dan 100% CPU

Ik gebruik Parallels 11 met window’s 7.
    Parallels gebruikt heel vaak meer dan 110% CPU waardoor mijn ventilatoren beginnen te loeien en de mac warm en trager wordt. En de batterij leegslurp… Dit gebeurd ook als ik geen enkel window’s programma open heb staan.

Dit is was bij versie 10 niet het geval en daar was bij de instellingen ook een schuifbalk om zelf te kiezen hoeveel CPU gebruik je wilde toekennen (meen ik). Die balk kan ik in versie 11 ook niet meer vinden?

Iemand een tip / oplossing?
    Is er iets aan te doen dat Parallels minder CPU gebruikt?

Bijdrager
    Koezel

110% ??

Bijdrager
    jackybe67
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Probeer eens de Parallels drivers te updaten in Windows. Eventueel kan je ook kijken of apparaat- en/of filesharing er iets mee te maken heeft.

110% ??

Elke processorcore telt voor 100%. Een 8-core heeft dus bv. een maximaal belastbare waarde van 800%.:wink:

Bijdrager
    Koezel

OK, bedankt:)

Bijdrager
    Willumpie

http://kb.parallels.com/en/116263

Die link gaat over Parallels 10 of eerder…

Bijdrager
    Willumpie

@Waffle

Probeer eens de Parallels drivers te updaten in Windows. Eventueel kan je ook kijken of apparaat- en/of filesharing er iets mee te maken heeft.

– Drivers ga ik proberen.
    – Wat bedoel je met het laatste? Hoe zie ik dat?

Bijdrager
    Willumpie

Toch die schuifbalk gevonden…
    Staat dit goed / Wat is de beste instelling? (ook van aantal processors?)

Bijdrager
    iep

Elke processorcore telt voor 100%. Een 8-core heeft dus bv. een maximaal belastbare waarde van 800%.:wink:

Dat is inmiddels achterhaald omdat ze hyperthreading ook mee nemen in de berekening waardoor het eigenlijk om het aantal threads die je tegelijkertijd kunt uitvoeren gaat. Bij een quad core met hyperthreading zit je ook aan die 800%

Dat Parallels meer dan 100% gebruikt is vrij normaal. Er zijn binnen een vm een aantal zaken die gewoon veel van de processor vergen waardoor je een hoog cpu gebruikt zult zien. Meestal zijn dat zaken als het installeren van software, updates, het draaien van een (virus)scan, etc. Kijk ook goed naar wat er binnen de vm gebeurd en beperk je niet tot Parallels alleen. Wat overigens handig is om altijd te doen wanneer je met een vm een probleem hebt: zijn de guest tools/additions nog wel geïnstalleerd?

Bijdrager
    Willumpie

Dat Parallels meer dan 100% gebruikt is vrij normaal. Er zijn binnen een vm een aantal zaken die gewoon veel van de processor vergen waardoor je een hoog cpu gebruikt zult zien. Meestal zijn dat zaken als het installeren van software, updates, het draaien van een (virus)scan, etc. Kijk ook goed naar wat er binnen de vm gebeurd en beperk je niet tot Parallels alleen. Wat overigens handig is om altijd te doen wanneer je met een vm een probleem hebt: zijn de guest tools/additions nog wel geïnstalleerd?

Ik draai windows onder Parallels. Je bedoelt dus dat ik moet kijken wat er aan windows activiteiten plaatsvind!?
    In principe heb ik die zo kaal en passief mogelijk ingesteld staan. Dus alleen geïnstalleerd om windows programma’s te kunnen gebruiken. Ik heb alles uit staan zoals internet, updates en ook geen virusscanner. Maar dat zou ik dus voor de zekerheid moeten checken.

– Hoe check ik die ‘guest tools/additions’? Of is dat hetzelfde als de Parallels Tools? Die heb ik op advies van @Waffle namelijk al opnieuw geïnstalleerd.

Bijdrager
    Willumpie

Heb inmiddels de activiteiten weergave in window’s gevonden:

wmpnetwk.exe gebruik veel en daar vind ik dit over.

Dus Windows media player verwijderd en wmpnetwk.exe is nu in ieder geval verdwenen in het windows activiteiten overzicht:-)

Bijdrager
    iep
    Willumpie op 30 januari 2016

Ik draai windows onder Parallels. Je bedoelt dus dat ik moet kijken wat er aan windows activiteiten plaatsvind!?

Het standaard riedeltje wat je moet doen als je in Windows performance problemen hebt. Dat begint al met kijken wat de machine aan het doen is op moment dat je die 110% aantikt.

– Hoe check ik die ‘guest tools/additions’? Of is dat hetzelfde als de Parallels Tools? Die heb ik op advies van @Waffle namelijk al opnieuw geïnstalleerd.

Het naampje is anders maar verder is het allemaal 1 pot nat. Hoe je het in Parallels controleert, geen idee maar ik zou eens kijken of het in de task manager van Windows voorbij komt en/of in de systray staat.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.