9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucasgent

parallel desktop

hallo forum,
    Ik heb Parallel Desktop gedownload. Op mijn iMac (nieuw, met intel) staat ook windows XP. Indien ik echter Windows wil gebruiken moet ik heropstarten. Weet iemand hoe ik Parallel Desktop moet gebruiken? Ik krijg steeds melding: “No bootdevice available”…
    dank !

Bijdrager
    ragoooon

Lees de dikke handleiding die erbij zat eens, moet de cd-rom instellen als boot device, normaal doet hij dit vanzelf, maar bij jouw precies niet, ingesteld dat je windows xp wilt gebruiken als virtual machine?

Bijdrager
    Lucasgent

Dank je voor de tip… heb ik allemaal gedaan. Krijg nu error code 7…

Bijdrager
    mollie319

ehm
    je verward Parallels Desktop toch niet toevallig met Apple Bootcamp?

Normaal gesproken installeer je op je mac Parallels Desktop.
    Daarin maak je een nieuwe ‘Virtual Machine’ aan.
    Daarin kun je dan vervolgens Windows XP installeren.

Als dit gebeurt is, kun je daarna gewoon elke keer eerst Parallels opstarten, en vervolgens start je vanuit Parallels je Windows XP systeem.

Vandaar dat ik vraag of je niet toevallig met Bootcamp bezig bent geweest, dan moet je namelijk herstarten om Windows XP te gebruiken:-)

Marcel

Bijdrager
    Esquare

Of iets korter geformuleerd: met Parallels Desktop kun je niet dezelfde Windows-installatie gebruiken als Bootcamp. Als je beide wilt gebruiken, heb je dus twee Windows-installaties nodig. :)

Bijdrager
    PaLok

Ik heb ‘m ook geinstalleerd, werkt als een speer!

Wat ik deed:

– Parallels geinstalleerd,
    – virtuele schijf aangemaakt :: met de instellingen standaard voor XP
    – de installatie cd van XP in de drive
    – Parallels groene pijl rechterzijde van het programma gedrukt :: installatie start..

Hoopt dat dit jou ook lukt nu anders moet je toch echt de handleiding (nog?) eens lezen.

Sterkte ermee.

Bijdrager
    Barabas2005

Krijgt iemand de nieuwe versie van Parallels al geinstalleerd? Bij VersionTracker is versie 2.2.1862.0 te downloaden. Maar het installatie programma stopt bij het scherm waar je voor de installatie schijf moet kiezen (de schijven verschijnen bij mij niet).

Op de Parallels site zelf is de update nog niet te vinden (ook niet in de automatich update van Parallels zelf)?

[update] De update is nu ook op de Parallels site zelf te krijgen … en na een herstart van mijn MacBookje installeerde het programma ook naar wens.[/update]

Bijdrager
    Barabas2005

Dit is trouwens ook erg GOED nieuws!

Bijdrager
    mollie319

is inderdaad goed nieuws:-)

Ik gebruik Parallels al vanaf het ‘begin’
    ik ben er wel blij mee.
    Ik gebruik Windows heel erg weinig, en hte werkt perfekt vindt ik.
    Dat ze het nu allemaal nog meer gaan finetunen en optimaliseren, is alleen maar retestrak!;-)

Groeten,

Marcel

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.