-
Q:
parallel desktop
hallo forum,
Ik heb Parallel Desktop gedownload. Op mijn iMac (nieuw, met intel) staat ook windows XP. Indien ik echter Windows wil gebruiken moet ik heropstarten. Weet iemand hoe ik Parallel Desktop moet gebruiken? Ik krijg steeds melding: “No bootdevice available”…
dank !ehm
je verward Parallels Desktop toch niet toevallig met Apple Bootcamp?Normaal gesproken installeer je op je mac Parallels Desktop.
Daarin maak je een nieuwe ‘Virtual Machine’ aan.
Daarin kun je dan vervolgens Windows XP installeren.Als dit gebeurt is, kun je daarna gewoon elke keer eerst Parallels opstarten, en vervolgens start je vanuit Parallels je Windows XP systeem.
Vandaar dat ik vraag of je niet toevallig met Bootcamp bezig bent geweest, dan moet je namelijk herstarten om Windows XP te gebruiken
Marcel
Ik heb ‘m ook geinstalleerd, werkt als een speer!
Wat ik deed:
– Parallels geinstalleerd,
– virtuele schijf aangemaakt :: met de instellingen standaard voor XP
– de installatie cd van XP in de drive
– Parallels groene pijl rechterzijde van het programma gedrukt :: installatie start..Hoopt dat dit jou ook lukt nu anders moet je toch echt de handleiding (nog?) eens lezen.
Sterkte ermee.
Krijgt iemand de nieuwe versie van Parallels al geinstalleerd? Bij VersionTracker is versie 2.2.1862.0 te downloaden. Maar het installatie programma stopt bij het scherm waar je voor de installatie schijf moet kiezen (de schijven verschijnen bij mij niet).
Op de Parallels site zelf is de update nog niet te vinden (ook niet in de automatich update van Parallels zelf)?
[update] De update is nu ook op de Parallels site zelf te krijgen … en na een herstart van mijn MacBookje installeerde het programma ook naar wens.[/update]
Dit is trouwens ook erg GOED nieuws!
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.