9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Nipje

Paralells of VMware Fusion

Hallo allemaal,

Is hier misschien iemand die veel ervaring heeft met een of beide van de boven genoemde programma’s? Ik heb veel reviews gelezen maar ik kan niet echt beslissen. De software is niet bepaald goedkoop maar ik heb toch één van de 2 nodig. Zou iemand me wat advies kunnen geven? Ik kan de keuze niet echt maken.

Bedankt!

Bijdrager
    Michel2010

VirtualBox (gratis)

Voor de rest ben ik fan van VMware, werkt perfect icm windows en linux. Met Paralells geen ervaring.

Bijdrager
    lantjo

Parallels zonder enige twijfel. Veel sneller. Zeker de 7!

Bijdrager
    Michel2010

probeerversie downloaden anders van beiden:eek:

Bijdrager
    CedricH

Parallels zou sneller zijn, waarschijnlijk zal het meer schelen in de nieuwere versie. Zelf heb ik Parallels nog nooit geprobeerd, enkel VMWare Fusion en Virtual Box. Virtual Box was een stuk sneller maar ik kreeg de e-id reader (voor elektronische identiteitskaart in België) niet werkend daar, wel in VMWare Fusion. VMWare Fusion werkt goed maar voelt zelfs in de laatste versie nog wat log en traag aan vind ik, voor de rest werkt het perfect met USB apparaten en het is nog nooit vastgelopen.

Bijdrager
    Edwin

Op kantoor maak ik zeer veel gebruik van VMware Workstation 7 (Windows) en VMware ESXi voor servers. Ik ben dan ook een absolute fan van VMware en heb destijds zonder na te denken VMware Fusion 2 en 3 aangeschaft.

Echter sinds Parallels Desktop 6 ben ik volledig over, een verademing qua snelheid en het werken met Windows vensters onder Mac OS X werkt zeer vloeiend. Bovendien is het automatisch in pauze zetten van de VM zodra deze niet wordt gebruikt voor mij een welkome aanvulling.

Ben zeer benieuwd naar Parallels 7 maar dit zou mijn 5e betaalde update gaan worden na VMware 2, 3 en Paralllels 5 en 6. Begint een duur geintje te worden terwijl ik Windows steeds minder ga gebruiken.

Bijdrager
    Nipje

Thanks voor je reactie!

Ik heb nog 1 vraag aan je: Wat werkt het snelst? Parallels van bootcamp gebruik laten maken of iets anders?

Bijdrager
    Edwin

Met het gebruik van de bootcamp partitie onder een VM heb ik geen ervaring. Ik kan je daar niet in adviseren.
    .
    De ontwikkelingen van Parallels Desktop gaan ook (heel) wat sneller en marktleider VMware lijkt steeds achter de feiten te lopen. Dit i.t.t. de Windows omgeving en hypervisor ESXi waar de concurrenten vooral kijken wat VMware doet. Met Parallels Desktop 7 heb je het summum op virtualisatie gebied voor de Mac. De trial versie zal je over de streep halen.

Bijdrager
    runners.cycle

Ik heb eerst Parallels Desktop geprobeerd maar ik mis toch iets kan moeilijk aangeven wat. Maar toe ik Vmware fusion 4.0 heb aangeschaft was ik er achter Vmware is toch stabieler en is ook iets meer gebruikers vriendelijker. Ook het opstarten van XP of windows 7 gaat sneller.
    Maar wat niet onbelangrijk is Vmware mag je op meerdere eigen Max’s installeren. Parallels licentie is per mac lijkt me niet onbelangrijk.
    Daarnaast heb ik voor Vmware aangeschaft minus kortingen voor 35 euro reken maar uit.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.