6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hitcher

Paralells 4.0 en Netwerk kantoor via bootcamp

Ik vraag mij af of ik op kantoor Paralells 4.0 kan installeren zodat deze via mijn bootcamp installatie goed werkt in het netwerk. Volgens de website van de maker van Parallels zou dit moeten werken. Heeft iemand ervaring?

Bijdrager
    djpwich

Hangt een beetje af van wat je bedoelt met ‘goed werkt in het netwerk’ natuurlijk.

Is het bedrijfsnetwerk een Windows netwerk met Active Directory?
    Is jouw BootCamp machine onderdeel van het werk Windows domein en log je daar met je netwerk credentials in?

Geef eens wat meer info.

Technisch is eigenlijk vrijwel alles mogelijk met BootCamp.

Ik heb zelf een BootCamp installatie waarmee ik via VPN naar het bedrijfsnetwerk connect en kan dan alles prima doen daar op het Windows netwerk.

Bijdrager
    iFredo

BootCamp en Parallels zijn twee verschillende dingen. BootCamp draait Windows “native” op je Mac. Parallels creëert een virtuele omgeving waarin Windows draait (in OS X).

Een BootCamp Windows installatie is overigens ook via Parallels te benaderen.

Bijdrager
    vishaakje
    ”iFredo”

Een BootCamp Windows installatie is overigens ook via Parallels te benaderen.

Ik denk dat hitcher dat bedoeld.

Een Bootcamp windows installatie via parallels zo benaderen dat hij goed werkt in het netwerk. (verder geen ervaring mee, dus ik heb geen id). Maar de uitleg van hitcher had iets duidelijker gekund:)

Het lijkt mij geen probleem overigens, maar je kan het toch gewoon proberen? Installeer parallels en proberen maar! Volgens mij hebben ze gewoon een proef versie, werkt het kan je ‘m kopen.

Bijdrager
    hitcher

Ik zal proberen iets duidelijker te zijn hoewel ik dacht dat ik duidelijk genoeg was. In dat laatste heb ik mij kennelijk vergist waarvoor excuses.

Op kantoor log ik in met het wachtwoord van ons Windows netwerk. Wij draaien op XP met de netwerkstations. De bedoeling is dat deze reeds bestaande inlogmogelijkheid die draait op een iMac (bootcamp) nu ook te benaderen is met Parallels 4.0. Gisteren heb ik Paralells geinstalleerd. Alvorens dit programma draait moet je eerst binnen Paralells Windows installeren om een virtuele machine te maken. Eigenlijk wilde ik dit al doen met mijn bootcamp partitie maar dit lukt niet.

Na de installatie staat er bij mijn virtuele machines maar een enkele optie die je kunt kiezen en dat is de kale installatie van XP die binnen Paralells is uitgevoerd. De reeds bestaande bootcamp partitie staat niet in de lijst van de virtuele machines dus ik zou werkelijk niet weten hoe ik die zou moeten kunnen bereiken.

Ik hoop dat het bovenstaande duidelijk genoegd is. Ik vind dit soort uitgebreidere verhalen altijd moeilijk te volgen zodat ik het in eerste instantie kort heb gehouden.

Bijdrager
    hitcher

Niemand?

” During the installation, Parallels Desktop checks if your Macintosh computer has a Boot Camp
    partition with Windows XP or Windows Vista installed, and automatically creates a new virtual
    machine for using this partition if there is no other virtual machines on the computer” .

Dit is dus kennelijk niet gebeurd, althans ik zie mijn oude zeer goed werkende bootcamp partitie niet terug in de lijst Virtual Machines.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.