7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Paralel printer print maar 1x via OSX

Met veel moeite heb ik mijn vader kunnen overtuigen om een apple te kopen.
    Hij is jaren Win2000 met daarna WinXP gewent, en zo als bij veel mensen is het maken van de overstap
    naar een ander systeem erg moeilijk.
    Na een paar uur was hij aan zijn nieuwe computer verkocht en heeft hij een kennis ook zo gek
    gekregen om een Apple te kopen 8)
    Waar hij ook mee is getrouwd is zijn HP 6L laserprinter (parallelle aansluiting)
    Persoonlijk vindt ik het een onding printer, maar goed, zijn keus.
    Nu heb ik op internet een kabel van keyspan gevonden en besteld –> http://www.keyspan.com/products/up6c/
    In Parallels+WinXP+Access print hij als de beste, maar in OSX print hij maar 1x, als ik de computer herstart
    kan ik wederom maar 1x printen.
    Is hier nog wat aan te doen?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Nikita

Voor zover ik weet heeft OS X (en de Mac in het algemeen) nooit een parallelle poort gekend, dus er ook weinig of geen ondersteuning voor… Hopelijk werkt het met bovengenoemde oplossing; anders is een nieuwe printer met een USB aansluiting toch de gemakkelijkste oplossing (en zo idioot duur hoeven laserprinters tegenwoordig gelukkig ook niet meer te zijn).

Bijdrager
    Mister Blobby
    Bijdrager
    Pivni Pes
    ”Pieterr”

Misschien hiermee? Gutenprint HP 6L driver

De gutenprint had ik al gedownload en geïnstalleerd, maar dat geef niet het gewenste resultaat.

”Nikita”

Voor zover ik weet heeft OS X (en de Mac in het algemeen) nooit een parallelle poort gekend, dus er ook weinig of geen ondersteuning voor… Hopelijk werkt het met bovengenoemde oplossing; anders is een nieuwe printer met een USB aansluiting toch de gemakkelijkste oplossing (en zo idioot duur hoeven laserprinters tegenwoordig gelukkig ook niet meer te zijn).

Een nieuwe printer zou de beste oplossing zijn, alleen is hij getrouwd met deze printer vanwege dat het
    papier van boven af geladen kan worden.
    Vaak neemt de printer meer dan een vel mee, maar hij heeft daar geen probleem mee.
    Ook hebben wij nog en nieuwe tonerkit op voorraad liggen, en dat is dan weer wel zonde.

”Mister

Misschien heb je hier wat aan:
    http://techiteasy.org/2008/05/07/hp-laserjet-to-work-with-modern-macs/

mars

Deze gast heeft het zelfde probleem, “GenericClass: Waiting for device” melding bij de 2e of meer prints.

Dit was zijn oplossing:
    [code:1:a0261c9f97]Anyway, after a burst of reconnecting madness, I noticed that I had three devices (see image below) listed in the printers. One of them is the Printer-USB-cable controller and you definetly can’t print to it (in a moment on desparation, I tried). I’ve not tried what happens if I print to LaserJet 1100-1 printer, because, for some strange reason, I can print as much as I want with the first, LaserJet 11000! I’ve no idea what happened, but it works and I’m not going to touch in case the voodoo wears off.[/code:1:a0261c9f97]

Dus morgen ga ik in een gestoorde opvliegendheid de kabel een aantal keer er uit trekken en er weer terug in rammen:mrgreen:

Bijdrager
    Mister Blobby

Zojuist is er op Macosxhints.com een posting gekomen over hetzelfde
    Misschien heb je ook daar wat aan:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20081003015811305

mars

Bijdrager
    Pivni Pes

Heel vreemd en bizar, maar na een aantal keer de USB kabel er uit en er weer in gefrommeld te
    hebben, was het probleem inderdaad opgelost.
    Hij print als nooit te voren 8)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.