30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    fanatic

Par bestanden Nieuwsgroepen

Ik had een vraag over PAR bestanden die je download met Nieuwsgroepen.

Moet je die downloaden of hoeft dat niet?

Bijdrager
    Willemse

Par bestanden zijn reparatiebestanden.
    Zolang je bestanden 100% compleet zijn heb je dus geen par bestanden nodig.
    Zijn je bestanden (al is het er maar 1) stuk of incompleet dan heb je dus par bestanden nodig.

Bijdrager
    McHank

een download uit nieuwsgroepen bestaat meestal uit een hondertal lossen bestanden. Bij het downloaden van zoveel bestanden kan het gebeuren dat er kleine foutjes insluipen. Dit soort foutjes zorgen ervoor dat je meteen je hele film overnieuw moet gaan downloaden.
    Par bestanden zijn er om dit soort kleine foutjes meteen te repareren. Zie het als een soort extra. Ikzelf download ze altijd. Het is meestal maar 20% van het geheel en zorgt ervoor dat je geen beschadigde of incomplete bestanden hebt. Dus ik raad je aan om het gewoon mee te downloaden.
    Zelf gebruik ik SABnzbd+, die repareerd automatisch na het downloaden, pakt alles correct uit en plaatst in de juiste map. Sommigen gebruiken Unison in combinatie met Macpar Deluxe. Doet in weze hetzelfde, maar ik vind het minder gebruiksvriendelijk.

Bijdrager
    fanatic

Ja ik download de nieuwsgroepen op windoos via Grabit. Maar ik kan maar na 7 dagen dat bestand niet meer downloaden alleen ik ben nu iets aan het downloaden van 100 GB en dat duurt waarschijnlijk langer dan 7 dagen en hij is al 4 dagen uit. Want ik kan alleen ’s avonds downloaden met 300 kb/s.

Bijdrager
    Maced.2
    ”mac/windows

Ja ik download de nieuwsgroepen op windoos via Grabit. Maar ik kan maar na 7 dagen dat bestand niet meer downloaden alleen ik ben nu iets aan het downloaden van 100 GB en dat duurt waarschijnlijk langer dan 7 dagen en hij is al 4 dagen uit. Want ik kan alleen ’s avonds downloaden met 300 kb/s.

pay servertje….doet wonderen :D :?http://www.eweka.nl/

Bijdrager
    queenfan
    ”mac/windows

Ik had een vraag over PAR bestanden die je download met Nieuwsgroepen.

Moet je die downloaden of hoeft dat niet?

Ja die moet je downloaden.

Als je een pakket gedownload heb pak je deze uit met Par DeLuxe

Bijdrager
    McHank
    ”Maced.2″
    ”mac/windows

pay servertje….doet wonderen :D :?http://www.eweka.nl/

of http://www.hitnews.eu/ hier ben ik erg tevreden over! Support (indien nodig) was er altijd meteen!

Bijdrager
    fanatic

maar gaat dat dan ook sneller dan 300 kb/s? want dat gaat erg langzaam.

Bijdrager
    gerror

Bij Eweka kun je met 6 ‘threads’ tegelijk downloaden. Ik download per thread ongeveer tussen de 150 and 200 kb/s, dus rond de 1 mb/s

Bijdrager
    Esquare
    ”mac/windows

Wat is de snelheid van je internetabonnement? Want sneller dan dat gaat natuurlijk nooit lukken.

Bijdrager
    fanatic

ik denk 300 kb/s dit weet ik niet alleen via torrents heb ik volgens mij al eens meer dan 1 mb/s gehad dus ik weet het niet. hoe kan ik dit controleren?

Bijdrager
    Esquare

Eh… op de site van je provider?

Bijdrager
    fanatic

ja dat was planet maar dat is nu overgenomen en nu begrijp ik er geen hol meer van

Bijdrager
    Johnnie5
    ”gerror”

Bij Eweka kun je met 6 ‘threads’ tegelijk downloaden. Ik download per thread ongeveer tussen de 150 and 200 kb/s, dus rond de 1 mb/s

Zijn er al een tijdje 8 :wink:

Bijdrager
    gerror
    ”Johnnie5″

Muchos gracias!

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”gerror”
    ”Johnnie5″

Muchos gracias!

Het maakt in principe niet uit of je met 1 of 8 lijntjes download.

Bij 1 lijn heb je dezelfde snelheid als met 8 lijnen alleen. Alleen bij 8 lijnen wordt de snelheid verdeeld over deze 8.

Moderator
    unSOUND

Ikzelf zit nooit op het maximum aantal connecties. Ik heb dan veel vaker last van afgebroken downloads die ik dan weer moet hervatten. Nu download ik standaard met 3 connecties, en alles komt ook met topsnelheid binnen, alleen heb ik nu bijna nooit meer last van halve downloads…

[size=9:579cf6afbf]( Unison + TweakNews + KPN ADSL )[/size:579cf6afbf]

Bijdrager
    Maced.2
    ”Esquare”
    ”mac/windows

Wat is de snelheid van je internetabonnement? Want sneller dan dat gaat natuurlijk nooit lukken.

dat zou je denken ja…maar dat is echt toch bij mij niet zo.
    Ik heb een oud casema abbo van 20Mbit download en met eweka ga ik er dik overheen :D
    En dat nog wel gewoon draadloos via de airport extreme !

bewijs: ja kijk maar

Moderator
    unSOUND

Dat is het Airport-verkeer totaal hè, daar zit dus ook de data bij die van je airport naar je machine gaat… Dat is dus meer dan alleen je internet.

Bijdrager
    Maced.2
    ”unSOUND”

Dat is het Airport-verkeer totaal hè, daar zit dus ook de data bij die van je airport naar je machine gaat… Dat is dus meer dan alleen je internet.

ja dat zou je denken …kijk hier maar dan…beste unSOUND:)

Moderator
    unSOUND

Vaag… Het is normaal gesproken onmogelijk om hoger te gaan dan jouw provider levert. Wat wel kan, is dat jouw provider wel een 20 MB abbo heeft, maar 24 MB door de kabel stuurt. Veel providers hebben hun 20 MB verbinding namelijk omgezet naar een 24 MB verbinding om te compenseren voor dataverlies door langere kabels, zodat meer mensen ook echt 20 MB kunnen halen, ook als ze verder van de centrale af zitten, of wanneer ze ook TV kijken via dezelfde verbinding. Als jij dan juist dicht bij de centrale woont krijg je soms wel de volle 24 MB.

Bijdrager
    Maced.2
    ”unSOUND”

Vaag… Het is normaal gesproken onmogelijk om hoger te gaan dan jouw provider levert. Wat wel kan, is dat jouw provider wel een 20 MB abbo heeft, maar 24 MB door de kabel stuurt. Veel providers hebben hun 20 MB verbinding namelijk omgezet naar een 24 MB verbinding om te compenseren voor dataverlies door langere kabels, zodat meer mensen ook echt 20 MB kunnen halen, ook als ze verder van de centrale af zitten, of wanneer ze ook TV kijken via dezelfde verbinding. Als jij dan juist dicht bij de centrale woont krijg je soms wel de volle 24 MB.

dat zou zeker kunnen,maar ik zit zeker 5km weg van de centrale en al staat de tv aan dan gaat i nog als een speer die breedband lijn .
    maar mij hoor je niet klagen hoor ben er blij mee :D

Moderator
    unSOUND

Nee, ik zou er ook blij mee zijn. Ik zit juist in een flat met veel oude en versleten kabels. Van de 20 MB die ik heb komt er slechts 15 MB binnen… Jammer maar helaas.

Bijdrager
    Esquare

Nou weten we wel wie die tevreden klant is, waar Casema het vaak over heeft. Dat is Maced.2! :lol:

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”unSOUND”

2540 KB/s is 20.32MB.:D Lijkt mij sterk dat ze 24MB doorsturen.

Zie hier een converter.

http://www.easycalculation.com/bandwidth-calculator.php

Moderator
    unSOUND
    ”AppleNANdO”

Lijkt mij sterk dat ze 24MB doorsturen.

Als je goed leest, leg ook gelijk uit WAAROM ze dat soms doen… 24 MB is het totaal. Daar gaat dus nog wat van af in de vorm van signaalverlies door de kabel, packet-loss, controle-bytes, en in sommige gevallen het TV signaal. Aangezien zijn signaal bij aankomst nog over de 20 MB zit, moet het signaal bij de provider vandaan vertrokken zijn met nog meer MB.

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”unSOUND”
    ”AppleNANdO”

Lijkt mij sterk dat ze 24MB doorsturen.

Als je goed leest, leg ook gelijk uit WAAROM ze dat soms doen… 24 MB is het totaal. Daar gaat dus nog wat van af in de vorm van signaalverlies door de kabel, packet-loss, controle-bytes, en in sommige gevallen het TV signaal. Aangezien zijn signaal bij aankomst nog over de 20 MB zit, moet het signaal bij de provider vandaan vertrokken zijn met nog meer MB.

Unsound ik heb het gelezen: “‘ik zeg alleen dat het me sterk lijkt”.

Bijdrager
    sven-
    ”AppleNANdO”

2540 KB/s is 20.32MB.

2540 kilobytes p/s is ca. 2,5 megabytes p/s en dat staat weer gelijk aan ca. 20 megabit per seconde.

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”sven-“
    ”AppleNANdO”

2540 KB/s is 20.32MB.

2540 kilobytes p/s is ca. 2,5 megabytes p/s en dat staat weer gelijk aan ca. 20 megabit per seconde.

Ja het moet Mb zijn. Thanks:D

Bijdrager
    sven-

Ja, ik vind die afkortingen ook verwarrend, vandaar dat ik gewoon de woorden uitschrijf:wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.