6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    shushishu

Papier samples

Beste vormgevers,

Mag ik jullie om advies vragen hoe jullie doet als je bijv. voor een ontwerp een speciale papiersoort willen gebruiken? Maar je weet nog niet welke papiersoort. Gebruiken jullie daarvoor papiersamples of zo? Net zoals dat je voor kleuren een kleurenwaaier gebruikt. Hoe maak je duidelijk aan je drukker/en aan de klant wat voor soort papier je moet hebben?

Ik weet natuurlijk niet wat voor soorten papieren der allemaal zijn en hoe ze allemaal heten en zo…..
    Dus ik vraag me af of er boeken te koop zijn waarin al die papiersoorten staan omschreven, met een sample en benaming erbij. Kan ik zo’n samples ook bij de drukkerij opvragen?

Maar een sample boekje lijk mij het handigst, maar ik vraag me af hoe ik eraan kan komen?

Bijdrager
    TonE

Monstercollectie aanvragen bij verschillende papierboeren.
    De laatste jaren zijn ze ivm de hoge kosten er niet meer zo scheutig mee,
    maar als je het via een bevriende drukker doet lukt het meestal wel.

Bijdrager
    Fabio

meestal kun je zoiets wel via een drukker of een papierleverancier regelen hoor… google eens op leveranciers bij je in de regio, bel ze even en vraag wat demo’s. zullen ze vast niet moeilijk over doen! 8)

Bijdrager
    Joost

Ming (? ;-),

Ik kan je de papiercollectie van Proost en Brandt aanraden. Zij hebben een schitterende uitgave en met name de kleurengids zit vol met staaljes van alle papier dat ze in collectie hebben. Een overzichtelijke band die gemakkelijk te gebruiken is en zeer overzichtelijk.

Misschien even contact met ze opnemen?

Ik hoop dat dit een beetje helpt.

joost

Bijdrager
    shushishu

Thankz all! Ik ga ff online kijken of ik wat kan bestellen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Bel ze op en zeg dat je grafisch ontwerper bent en dat je een monstercollectie wilt.
    Meestal sturen ze een vertegenwoordiger, die komt een praatje met je maken en kijken wat je zoal doet.Afhankelijk van hoe ze je inschatten krijg je daneen min of meer uitgebreide monstercollectie.

bel eens met:
    Grafisch Papier
    Arjo Wiggins
    Bührmann Ubbens
    Proost en Brand

Als je eenmaal in het systeem staat krijg je het meest fancy promotiemateriaal toegestuurd, en groeit je collectie vanzelf.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.