6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Toon.B

Panther’s Firewall zegt dat er al een andere firewall aan is

toen ik na installatie van OSX 10.3/Panther de ingebouwde firewall wilde aanzetten kreeg ik tot mijn verbazing de melding dat ‘er al een andere firewall actief’ is…

…ik heb geen idee hoe dat kan, want onder 10.2/Jaguar was er geen enkel probleem…

iemand enig idee hoe ik dit oplos ??

ter info : ik heb een ‘gewone’ update gedaan van 10.2.8 naar 10.3 (geen clean install) en sinds m’n clean install van 10.2 ca. 1 jaar geleden heb ik geen ‘3rd party’ firewall meer geinstalleerd…

…hoe kan dit ??

iemand enig idee wat ik kan doen ??

Dank !!
    Toon.B

Bijdrager
    CubeOwner

Gebruik je niet toevallig Carrafix?

Bijdrager
    Tristan

Op macslash.org stond hier iets over:

One common bug appears to be the Firewall in Sharing that ‘another firewall is in use’ – solution type sudo ipfw flush in the terminal.

Hopelijk lost dit je probleem op…

Greets
    Tristan

Bijdrager
    Boskabouter

Hi Toon, dit is al je 2e bericht dat je na een simple update naar Panther een aantal problemen tegenkomt, denkelijk zijn deze toch allemaal te herleiden naar het feit dat er ergens oude prefs staan die jou problemen opleveren…….was misschien toch beter geweest om een clean install te doen (iets wat ik altijd doe bij een echte nieuwe update, en nu zeker met Panther (ik heb hem zelf overigens nog niet))

Bijdrager
    Toon.B

dank je Tristan…

…ik kan ‘m nu weer gebruiken… werkt perfect !!

(probleem met terminal blijft echter altijd dat je mijns inziens ‘gevaarlijk bezig bent… ik hoop dus dat het geen ‘onnodige schade’ heeft aangericht, maar daar lijkt het niet op…)

Dank !!
    Toon.B

PS.
    …dank voor je suggestie CubeOwner, maar ik gebruik geen Carrafix

Bijdrager
    KeKo

van macosxhints.com

OK, this isn’t much of a hint, but … after I upgraded my iMac to Panther, I received an error when I tried to change my firewall settings through the sharing control panel that stated “other firewall software running.” I have seen this posted to other forums as well. To resolve this issue, just delete Library -> Preferences -> com.apple.sharing.firewall.plist and reboot.

Boom, just like that things work again.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.