4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    justforfun

Panther

Hoi,

Ik heb hier een oude PPC G5 staan en daar wil ik nu gewoon weer panther op zetten.
    Ik heb van een goede vriend van mij de software gekregen deze is in een iso.
    Ik heb deze aangepast naar DMG bestand, nu heb ik hem gebrand met cdburner eerst op de lage stand 1x daarna op 4x.
    Opstarten met C ingedrukt maar
    na beide keren zegt hij doet het zelf maar.
    Inmiddels heb ik ook al de harde schijf vervangen en nog doet hij niks.
    Wat zou het kunnen zijn, andere vraag kan ik daar ook gewoon een windows vista oid overheen kunnen gooien.

Ik zie graag jullie tips tegemoet.

Bijdrager
    thijsvanzwam

afhankelijk van welk model G5 je hebt (powermac, imac) zou je kunnen proberen een opstart USB stick te maken.

probeer gewoon de iso eens te branden, dmg is niet perse noodzakelijk.

Windhoos kun je vergeten op een ppc…

Bijdrager
    janbertwedman

Met USB stick lukt het niet, je kan het iso bestand “terugzetten” met schijfhulpprogramma nar een externe FireWire hdd en daarvan opstarten

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    justforfun op 22 november 2014

Ik heb van een goede vriend van mij de software gekregen deze is in een iso.

Kun je die vriend niet vragen om een rechtstreekse kopie van de DVD te maken op een andere DVD?

thijsvanzwam op 22 november 2014

Windhoos kun je vergeten op een ppc…

Weet je dat zeker? Kijk maar eens goed welke mappen er allemaal staan op deze installatieschijf:

Juist: ondersteuning voor Alpha-, i386-, MIPS- en PowerPC-processoren. (Goed, het is niet echt de laatste nieuwe, maar het lijkt me wel een interessant experiment om het werkend te krijgen op een G5 Mac:) )

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.