13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Panther vlot over OS X?

Kun je Panther netjes over OS X.2.6 heen installeren waardoor je meteen weer met al je progs en files aan de slag kan (zoals je destijds OS X over OS 9.2 kon installeren) of moet je een clean install uitvoeren waardoor je dan alles kwijtspeelt?

Bijdrager
    Sad

ik denk dat je het er gewoon overheen kunt zetten zoals ook bij de vorige upgrade het geval was.

Bijdrager
    Ruben

Je kan Panther gewoon over Jaguar heen installen en bestaande software blijft behouden. Persoonlijk werkte bij mij de Clean install minder slecht dan de upgrade, maar dat zal wel weer uitsluitend mijn situatie zijn, ik ben uiteindelijk maar weer terug gegaan naar Jaguar na 4 keer opnieuw al mijn mail en bookmarks te moeten hebben restoren onder Panther.:-P

Bijdrager
    Zout

blijft mijn MySQL en PHP enzo ook gewoon, of moet ik dat opnieuw installeeren? was namelijk een -piep- klus!

Bijdrager
    SvS

Beter wachten op officiele relaese…

Bijdrager
    maceddy

Ik zou ook maar ff wachten als ik jou was…

Op de iMac van mijn pa is een update van 7B85 ook niet goed afgelopen.
    Hij is nu de enige die normaal kan inloggen zonder dat de programma’s crashen….

Bijdrager
    Geedee

Ok, we wachten op de officiële release en gooien hem dan gewoon over OS X.2 heen. Spannend.

Bijdrager
    Ruben
    ”Zout”

blijft mijn MySQL en PHP enzo ook gewoon, of moet ik dat opnieuw installeeren? was namelijk een -piep- klus!

Oops, dat zou ik niet weten. Ik had beiden aktief, maar heb daar niet naar gekeken na de upgrade en daarna heb ik een keer een clean-install gedaan, dus toen was het sowieso weg. Ik zou dat inderdaad nog even goed navragen, OOK als je de officiële release hebt.

Bijdrager
    MarcelK

Heeft het geen nadelen die ‘overinstall’.
    Met Windows (ja, ik weet het) kreeg je dan allemaal dubbele zooi etc.
    Kortom: is een clean install beter of maakt het niet uit ?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Ruben
    ”mkennis”

Echte nadelen zijn er niet, maar naar mijn bescheiden mening is een clean install ALTIJD beter. Panther werkt toch net weer even iets anders dan Jaguar (onder de motorkap) en ik had zoiets van; dan maar liever vanaf het begin alles zoals het moet dan dat er van alles aangepast gaat worden. Maar de upgrade had bij mij persoonlijk verder hetzelfde resultaat als de clean install, ze deden het namelijk beiden niet lekker.:-P Maar dat is iets waar ik wel vaker last van heb, daarom zit ik nu ook weer op Jaguar en zal Panther niet eerder weer gaan proberen dan dat er een aantal updates voor zijn.:-P

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Geedee”

Ok, we wachten op de officiële release en gooien hem dan gewoon over OS X.2 heen. Spannend.

dit zegt Apple erover;
    http://www.apple.com/macosx/upgrade/questions/howto.html

Bijdrager
    Erikaatje
    ”Zout”

ik krijg MySql niet meer aan de praat.. kwe eniet of het door panther komt of dat ik gewoon iets fout doe!?

Bijdrager
    Torz
    ”iRuben”
    ”mkennis”

Echte nadelen zijn er niet, maar naar mijn bescheiden mening is een clean install ALTIJD beter. Panther werkt toch net weer even iets anders dan Jaguar (onder de motorkap) en ik had zoiets van; dan maar liever vanaf het begin alles zoals het moet dan dat er van alles aangepast gaat worden. Maar de upgrade had bij mij persoonlijk verder hetzelfde resultaat als de clean install, ze deden het namelijk beiden niet lekker.:-P Maar dat is iets waar ik wel vaker last van heb, daarom zit ik nu ook weer op Jaguar en zal Panther niet eerder weer gaan proberen dan dat er een aantal updates voor zijn.:-P

Een Clean install is altijd beter. Alle oude foutjes verdwijnen zo vanzelf, je krijgt een nieuwe structuur en de de defragmentatie is ook gelijk weg.
    Nadeel is dat het wat meer tijd kost. Beschouw het als de jaarlijkse grote schoonmaak.:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.