10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Moderator
    Lucas Raggers

[Panther] password probleem

Na wat klooien met users in Panther (en fast user switching zonder paswoord) is het paswoord van de admin. plots verander in een 7-cijferig paswoord. Met geen mogelijkheid te veranderen. Reset Password van een installatie cd werkt gedeeltelijk. Inloggen doet het dan wel, maar voor de rest eist hij dat mysterieuze 7-cijferige paswoord.

Het zal wel aan de beta status liggen, maar heel misschien is er iemand met een oplossing.

Bijdrager
    153957

eeeh, weet je zeker dan ie 7 cijferig is geworden? of zie je 7 puntjes? , dat betekend niet dat er ook echt een 7 cijferig passwoord is…. heb ik ook wel een gehad….

Moderator
    Lucas Raggers

Excuus. Het zijn inderdaad 7 karakters. Dat hoeven dus inderdaad geen cijfers te zijn.

Bijdrager
    Kris

het is soms zo dat een programma ahw het paswoord al invult door reeds bolletjes te zetten (meestal zijn er dit 7)

maar dit betekent niet dat het in te vullen paswoord 7 karakters moet bevatten… ik heb dit met inloggen via remote desktop.

ik zie 7 bolletjes, maar mijn paswoord heeft maar 6 tekens

hetzelfde met paswoord van users: ik zie een standaard aantal bolletjes, maar paswoorden zijn niet altijd even lang

Bijdrager
    153957

dat wilde ik net zeggen, is ook slim, anders weten andere (als ze bij Accounts kijken) precies hoe veel karakters er in jou password zitten….

Bijdrager
    tony montana
    ”Kris”

het is soms zo dat een programma ahw het paswoord al invult door reeds bolletjes te zetten (meestal zijn er dit 7)

maar dit betekent niet dat het in te vullen paswoord 7 karakters moet bevatten… ik heb dit met inloggen via remote desktop.

ik zie 7 bolletjes, maar mijn paswoord heeft maar 6 tekens

hetzelfde met paswoord van users: ik zie een standaard aantal bolletjes, maar paswoorden zijn niet altijd even lang

Klopt!
    Hij zet er vaak nog wat “bolletjes” bij (of bij een lang password eraf)
    Ik weet niet waarom maar waarschijnlijk om een andere indruk te geven aan een Hacker ofzo??:?
    In ieder geval doet ie dit bij mij ook!
    :wink:

Bijdrager
    153957

is wel irritant, als je zelf je password niet meer weet, dan weet je niet meer hoeveel karakters het nou waren..

(da moet je als “root” inloggen en daarmee het password veranderen.

Bijdrager
    a-bort
    ”lucasraggers”

Na wat klooien met users in Panther (en fast user switching zonder paswoord)

Hoe heb je dat eerste voor elkaar gekregen?

Bijdrager
    a-bort
    ”lucasraggers”

Na wat klooien met users in Panther (en fast user switching zonder paswoord)

Hoe heb je dat eerste voor elkaar gekregen?[/b]

Moderator
    Lucas Raggers

Ik wilde wat Steve Jobs deed op de keynote. Zonder paswoord switchen met fast user switching. Ik heb dus een user aangemaakt inclusief paswoord. Daarna heb heb ik het paswoord bij die user met backspace weggehaald (hij zegt dan dat het wel het paswoord blijft voor andere dingen).
    Op deze manier vraagt hij bij het switchen geen paswoord.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.