9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    criccric

Panther op iMac G3

Ik heb Panther op een blauw iMac G3 (500mhz )- geïnstalleerd en het resultat is niet best. De harde schijf is weg. Maar in de dock staat alles nog steeds. Wat kan ik nu het best doen ?
    Bedankt voor de suggesties
    Criccric:(

Bijdrager
    Nikita

Hoe bedoel je ‘de hardeschijf is weg’ ? Alleen dat ‘ie niet meer op je bureaublad staat? Duidelijk is dat ‘ie wel gewoon is opgestart… Probeer eens: > Finder > Voorkeuren > Toon deze onderdelen op bureaublad: … Daar moet je ‘m weer mee terugkrijgen.

Bijdrager
    SCCB

In de Finder kun je bij voorkeuren aangeven wat je op je bureaublad en in de Finder wil zien.
    Probeer maar eens, de harddisk is niet gaan lopen :lol:

Net iets te laat..

Bijdrager
    criccric

Ik heb geen toegang tot de finder, de menubalk knippert constant en ik kan er dus niet op klikken. Ik heb alleen toegang tot wat er in de dock staat. :x

Bijdrager
    nookie

Voorkeuren finder = :apple: ,

Hoef je dus niet naar je menubalk toe.
    Daar kan je dan kiezen of je je HD zichtbaar wilt hebben op je bureaublad.
    Dan ben je er nog niet, want je hele menubalk knippert natuurlijk ook nog.
    Volgende probleem dus.

Dat komt later dan wel weer.

Succes!!

Bijdrager
    trabant

Heb je (nog onder OS9) de firmware van de iMac opgewaardeerd naar versie 4.1.9?
    Anders dat eerst doen.
    Je kunt de firmwareversie controleren door op te starten met de vier toetsen [option] [command] [O] [F] (van open firmware) ingedrukt.

Bijdrager
    criccric

Helaas ! :( :apple: , werkt niet. Er gebeurt niets. Het venster gaat niet open:x

Bijdrager
    nookie

Als dat al niet werkt, dan ben ik bang dat helemaal niks lekker wat met de finder te maken heeft.
    Opnieuw installeren?

Bijdrager
    criccric

daar was ik bang voor

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.