2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Dinkum

Panther op iMac 333mhz installeren, firmware probleem?

Ik probeer Panther op een iMac waar nog geen osX opstaat te installeren, maar het lukt maar niet. Steeds loopt de installatie cd vast. Iedere keer geef ik dan een herstart waarna alles weer opnieuw begint en de iMac een stukje later op de cd weer vastloopt. Na minstens 10 herstarts en zo’n 12 (!!) uur verder leek alles toch nog goed te komen. Ik kreeg het configuratiescherm, de iMac zocht succesvol verbinding met Apple, de Finder komt keurig op, ik zie het dock… en het loopt weer vast. Iedere herstart hetzelfde verhaal.
    Voor het installeren heb ik de firmware gecontroleerd; namelijk de update gedownload (1.2, dat is toch de goede?), maar wanneer ik die wil installeren krijg ik de melding dat er een nieuwere versie is geinstalleerd. Rara hoe kan dat, en wat doe ik fout???

De imac heeft 160mb intern (128 vereist) en ik wil een installatie zonder talen, printerbestanden, iLife onderdelen enz. Deze neemt maar 1GB in beslag terwijl de HD 6 gb is.

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Als je firmware niet goed geweest zou zijn, dan was je Mac nu naar z’n grootje;-) Dus met je firmware is niks aan de hand, anders zou ie niet eens installeren. Wat je wel moet doen is je geheugen laten checken. OSX is veel kieskeuriger wat betreft geheugen dan OS9. De huidige Mac’s hebben hiervoor een Hardware Test CD, maar ik weet niet of je iets dergelijks ook voor jouw iMac kunt vinden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.