9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    pimpel

panther op beige g3

Okee, mijn vraag, heeft er hier iemand op een g3 tower beige 266 mhz al panther geinstalleerd?
    Wat is ervaring ermee, en liefst zonder hulpmiddelen te installeren. Kheb op deze computer al mac os 10.1.5 draaien, zonder al te veel problemen, ….
    Ik zou om verschillende redenen panther willen gebruiken, maar wil vooral wetenof het iemand al is gelukt, om die te draaien.

P.S.: jaguar installeerde om 1 of andere duistere reden niet ….

Bijdrager
    Castor

Panther ondersteund alleen New World machines, dwx vanaf de iMac en B/W G3.
    Maar misschien heb je iets aan Xpost facto dat dit probleem kan omzeilen.

Bijdrager
    Pasav
    ”pimpel”

Okee, mijn vraag, heeft er hier iemand op een g3 tower beige 266 mhz al panther geinstalleerd?
    Wat is ervaring ermee, en liefst zonder hulpmiddelen te installeren. Kheb op deze computer al mac os 10.1.5 draaien, zonder al te veel problemen, ….
    Ik zou om verschillende redenen panther willen gebruiken, maar wil vooral wetenof het iemand al is gelukt, om die te draaien.

Moet volgens zeggen wel werken met Xpost facto , alleen moet je wel een andere Video kaart er instaoppen (Radeon 7000 bv)

Succes …:)

Bijdrager
    Macpwm

Voor je gaat installeren mischien even kijken op
    http://www.xlr8yourmac.com/
    en ga ook bij:
    http://www.Lowendmac.com
    op deze sites vindt je de beste tips en uitleg of deze upgrade mogelijk is.

Bijdrager
    Deckard

Ik heb zojuist geprobeerd 10.3 server op een beige g3 te installeren met XPostfacto.

Hoewel ik een extra videokaart heb, moest ik omdat mijn beeld zwart bleef, de monitor op de monitorplug van de systeemkast aansluiten.
    Vreemd omdat je juist hoort dat dit niet werkt.

Het installeren van cd 1 ging goed, mijn monitor beeld bleef zichtbaar (bij het installeren van 10.2 werk het na een tijdje zwart), nadat de eerste cd geinstalleerd was, rebootte de machine netjes en verscheen er een wit scherm.

Ik kon hier intypen of ik van het bestaande device wilde booten, van het geinstalleerde systeem of naar de openfirmware io wilde, dmv BYE, BOOT of IO

Als ik BOOT gaf kreeg ik een error, BYE gaf een knipperende diskette in beeld en IO deed niks.

Kortom tot hier en niet verder.
    Ga eens verder proberen, las dat je in XPostfacto vaak de L2 chache optie uit moet zetten.
    Nu heb ik in deze machine een G4 ziff processorupgrade staan, mogelijk geeft die problemen, hoewel deze met 10.2 server (wat direkt geinstalleerd kun worden zonder alle overbodige toeters en bellen eruit te halen) zo stabiel als een huis draaide.

Bijdrager
    3sje
    ”pimpel”

Huh?
    Ik heb ook een beige G3 toren, gaat perfect, enkel de 10.2.6 draai ik wel, heb twee keer de 10.2.8 geïnstalleerd en twee keer hetzelfde resultaat: na een paar minuten kan het zijn dat mijn scherm gee zin heeft en dus gewoon in standby valt :?

Panther heb ik op de normale manier niet mogen installeren… Maar Jaguar is leuk, ik raad je zeker aan, ook al draait Panther niet, om met de bovenvermelde truucs en tips jaguar te installeren!! Van 10.0 naar 10.1 voelde je het verschil op mijn macje wel goed en 10.2 draait ook wel vlotter bij mij. Het is veel leuker om te werken, snelle respons, etc etc… Wil echt geen lagere versie meer hebben, tenzij MacOS Classic.

Ik wil nu trouwens zelf die dingskes hier eens uitproberen, mss toch Panther op mijn macje, whiiiii
    Hij kwam wel zagen da het ni kon en dacht dus, volgens de eisen te lezen, dat het lag aan het feit dat ik geen ingebouwde USB en FireWire heb, onderstuend die nog wel de ADB-poort?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Maar je moet het installeren via XpostFacto. (L2 disabled and use Powerlogix software instead)
    Alle informatie vind je hier:
    http://eshop.macsales.com/OSXCenter/XPostFacto/Framework.cfm?page=List/List.cfm
    En ik kan je garanderen dat de stabiliteit heel goed is.
    Ik heb het uitgetest op een G3 Desktop 366 Mhz (333 overclocked) and de snelheid uitgetest met XBench. Panther is iets sneller dan Jaguar (behalve in video).
    Maar in real world tests is het beslist een verbetering…
    Zeker als je meer dan 256 MB geheugen hebt.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”pimpel”

Je hebt toch je CD-drive als master gezet?

Bijdrager
    3sje

Jeujh!!!!!!

Heb XPostFacto gedownload met de link van Castor (sorry mac hammer fan, maar jouw link is betalnd, $25 of zoiets :s) Heb het programma ge├»nstalleerd de updates laten doen en dan Panther ge├»nstalleerd… jewel! eindelijk heb ik hem, nix anders nodig, mijn grijs g3-tje bolt het allemaal en met een serieuze grotere snelheid in de GUI in vergelijking met Jaguar! Zalig gewoon, wil jullie hier er allemaal voor bedanken dat het gelukt is!

Ik heb een 300 MHz G3 met 320 MB en een videokaart van slechts 6 VRAM, maar panther, die snijdt erdoor;-)

Thx folks!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.