6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    minne

[Panther] Netwerkschijven aanmaken bij opstarten

Onder Panther werkt het verbinding maken met SMB-servers het eindelijk een beetje. Iedere keer als ik opnieuw opgestart heb, moet ik echter met de hand weer de netwerkverbindingen maken (Finder –> Ga –> Verbind met server…)
    Kan het niet dat deze netwerkschijven bij het opstarten al worden aangemaakt (zoals onder XP kan)?

Bijdrager
    Oppie

Staan ze niet gewoon al “klaar” in het Finder-venster onder ‘Netwerk’?
    Hoef je alleen maar de knop ‘Verbind’ in te drukken.

Bijdrager
    minne

Nee.
    M’n Mac heeft internet via het universiteitsnetwerk. Deze SMB-servers zijn ook aangesloten op dit netwerk, maar niet in het zelfde domein. Ik moet bij het verbinden met deze servers ook het domein opgeven (wat Panther overigens al meteen correct detecteert). Daarom staan ze niet gewoon al klaar bij Netwerk. Ik kan alle domeinen in het universiteitsnetwerk ook niet zien bij Netwerk.
    Netwerk is blijkbaar toch niet hetzelfde als Netwerkomgeving –> Volledig netwerk onder XP:?

Overigens zijn het ook nog eens SMB-servers waar verschillende logincombinaties voor nodig zijn…

Bijdrager
    Sad

als je een netwerk verbinding hebt gemaakt, krijg je een leuk icoontje op je desktop. Maak daar een snelkoppeling van (slepen met ALT en appeltje ingedrukt). Als je dan de volgende keer opstart dubbelklik je op je snelkoppeling en hij maakt weer verbinding.

Bijdrager
    2manydjs

Dan kan je ook nog proberen die alias in je inlog onderdelen te gooien.

Bijdrager
    minne

Als ik zo’n alias maak, en ik verbreek de verbinding met de netwerkschijf, en ik probeer dan de alias te openen, dan zegt ie dat hij de alias niet kan openen omdat het origineel niet gevonden is…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.