10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    jeaj

panther instellingen voor internet

Wie heeft de stap voor stap instellingen voor Panther op een rijtje om een internet verbinding te maken
    Wat moet eerst vpn venster of netwerk venster wel of niet PPtP gui.
    Zit helaas bij die slecht ondersteunende Planet en met hun helpdesk kom ik er niet uit .

alvast dank voor een reactie

Bijdrager
    MacX

Hoe je je computer met internet moet verbinden is voor een deel afhankelijk van de provider die je hebt. In sommige situaties is pptp gui niet noodzakelijk.

Met deze instellingen maakte ik verbinding voor dat ik een router had, je verbinding wordt dan zonder dat je telkens een wachtwoord moet intikken gemaakt.

ADSL voor Planet Internet (Zonder PPTP GUI)

1: Open Systeem voorkeuren, Netwerk ga naar locatie: en maak een nieuwe locatie aan.
    2: Ga naar Toon: Configuratie netwerk poorten en verwijder alle vinkjes.
    Vink de Ingebouwde Netwerkkaart aan en druk op de kop (pas nu toe)
    3: Ga naar Toon: Ingebouwde Netwerkkaart en stel deze als volgt in.
    Configureer: Handmatig
    4: IP-adres: 10.0.0.150
    5: Subnetmasker: 255.255.255.0
    6: Router: 10.0.0.138
    7: Laat DNS-servers en Zoekdomeinen leeg.
    8: Open nu het programma Internetverbindingen, deze meld dat er verbinding gemaakt moet worden via VPN-PPTP klik op (OK)
    9: Serveradres: 10.0.0.138 pc1
    10: Gebruikersnaam: jouwacount@adsl-comfort (bv)
    11: Wachtwoord: (om in te loggen bij je provider)
    12: Zet een vinkje in: Voeg toe aan sleutelhanger.

Bijdrager
    hydro

Bij mij wilde mijn adsl-verbinden via planet ook niet werken , zelfs niet met de instellingen die Mac-x geeft.
    De simpelste(en in mijn ogen ook de enigste) oplossing is gewoon een router kopen, dan ben je van al het gezeik(sry dat ik het moet zeggen, maar dat is het echt) af en werkt het meteen.

MVG,
    Lex Nicolaes

Bijdrager
    Hemi

Je modempie tweaken is ook wel zeer bruikbaar en kost niets extra.
    Ik heb het een tijd terug geleden gedaan en kan me niet niet meer voorstellen hoe ik zonder deze tweak zou moeten leven…;)

De Tweak zorgt ervoor dat je modem zelf al automatisch verbinding maakt met Planet zodra je deze aanzet. Door de tweak wordt de modem ook gelijk een router zodat je hem in een netwerkje kan gebruiken.

Hier een linkje wat je misschien opweg kan helpen alvast:
    http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm

Je kan ook even zoeken op Google naar “ADSL+Alcatel+tweak” natuurlijk.

Bijdrager
    MacX

Dat tweaken is zeker een mogelijke oplossing, toch zou ik daar zeer voorzichtig mee zijn. Je leest namelijk alleen de succes verhalen, de mensen die hun modem verkloot hebben doen er meestal beschaamt het zwijgen toe. Ik ken verhalen van zowel geslaagde als mislukte tweaks en ik zou zeggen tweak alleen als je bereid bent om een niet ondenkbare mislukking te accepteren. Zelf geef ik er de voorkeur aan om de aanschaf van een router te adviseren, heb je gelijk een opstapje naar een eigen netwerkje.

Bijdrager
    cubizer

Of gebruik gewoon Airport 8)

Bijdrager
    jeaj

Dank voor jullie reacties
    maar MacX dat zijn toch de instellingen voor Jaguar en niet voor Panther.

Bijdrager
    4iam

Planet heeft zeker niet de beste helpdesk, maar mijn adsl comfort via een Speedtouch USB modem werkt prima.
    Heb je System Preferences>Network de “assist me” knop geprobeerd.
    Wat voor modem gebruik je? Waar gaat het voor je gevoel fout?

Bijdrager
    jeaj

4iam, Ik gebruik eenn ehternet speedtouch home 1 poorts modem. Wat ik vaak krijg is dat de “server niet gevonden” wordt.
    Het VPN venster blijft maar aangeven “verbinden” maar meer ook net

Bijdrager
    MacX

Ik heb zojuist de verbinding met Planet uitgetest (VPN zoals eerder beschreven) en met behulp van PPTP GUI, op beide manieren kan ik probleemloos verbinden. Wat je wel moet weten is dat voor je opnieuw begint je alle oude verbindingen moet weggooien, als er iets blijft staan kan dat bij het maken van de verbinding problemen veroorzaken. Dus eerst alle verbindingen weggooien en dan volgens beschreven methode verbinding maken. dan moet het werken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.