6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Kleurecht

Panther installeren

Een kort vraagje die waarschijnlijk simpel te beantwoorden is door iedereen die reeds de installatie heeft voltooid. Ik heb nu OS X 10.2.8 en wil 10.3.4 installeren en als oud windows gebruiker heb ik dat nog niet eerder gedaan op de Mac.

Blijven alle programma’s intact en blijven de bestanden waar ze nu staan of wordt alles “schoon” geinstalleerd??

Thx.

Bijdrager
    Walkingfingers

los van toevoegingen/aanpassingen blijft alles daar waar ’t stond

Bijdrager
    boesboes

alhoewel formateren en dan een vers systeem installeren toch wel aangeraden is!

Bijdrager
    Gijs

Wat Mike zegt klopt alleen als je kiest voor ‘bijwerken’ of ‘installer en archiveer’. De laatste optie is aan te raden, want dan is je basissysteem schoon. Eventuele niet meegenomen onderdelen kun je dan terugvinden in de map ‘Previous Systems’ (die dan wordt aangemaakt om alle onderdelen in te dumpen van je oude systeem).

Bijwerken is gewoon updaten, maar je hebt meer kans dat er dan fouten in je systeem blijven zitten die je nu misschien niet opmerkt.

Een ‘schone installatie’ betekent dat je hele harde schijf wordt gewist. Als je die optie kiest, moet je dus eerst een uitgebreide backup maken van dingen die je beslist wilt bewaren.

Bijdrager
    Kleurecht

Thx voor de snelle antwoorden! Een schoon systeem is wel prettig ja maar ik staat nu ZOVEEL op dat ik daar even geen zin in heb.

Cheers

Bijdrager
    MennoV

Je kunt niet zomaar van 10.2.8 naar 10.3.4, je zult eerst 10.3 moeten installeren. Dat was indertijd een upgrade waar voor betaald moest worden, we gingen toen van Jaguar naar Panther.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.