16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    senne

Panther Installatie

Ok, ik heb hier Panther liggen… Die wil ik natuurlijk installeren, maar liefst op een zo’n veilige manier. Iemand heeft me al verteld dat ik dan best een eigen partitie moet aanmaken. Maar ik zou écht niet weten hoe ik daar aan begin!

Zou iemand (of iemanden) me het stap voor stap kunnen uitleggen?

En is een partitie aamaken veilig? Want het moet namelijk gebeuren op een computer dat ook van mijn vader is…

En is het ook veilig om dan op die partitie Panther te installeren? Zonder dat er iets kan aangetast worden van de “gewone” schijf? Heeft er iemand misschien al ervaringen mee ofzo?

Al reeds bedankt!

Bijdrager
    HSL

je kan alleen een partitie aanmaken op het moment dat je de schijf opnieuw formateerd, en je moet het niet over een ander systeem heen zetten, want het is nog beta.. het kan wel, maar dan kan je niet meer terug hoe het was!

Bijdrager
    Missundaztood

Panther installeren op een partitie van je HD heeft nare gevolgen in Jaguar.

Aangezien het systeem altijd de nieuwste versie van een programma zoekt, werkt bv het commando ‘Systeemvoorkeuren…’ in het apple-menu niet meer nabehoren. hij zoekt de nieuwste versie (die van panther) maar kan die niet gebruiken, en doet dus niets.

Bijdrager
    HSL

ik heb het ook op een andere partitie gehad,
    maar ik had geen enkel probleem,..

alles werkte zoals het hoorde..:D

Bijdrager
    ParadoX

Ik begrijp dus goed dat ie op de mac van je pa moet komen te staan.
    Voor de spelletjes hoef je 10.3 nu echt nog niet te gaan gebruiken want veel games draaien slecht of helemaal niet op panther.

Ik raad je ook aan 10.3 op een apparte partitie of op een externe HD zoals ik te installeren.

Bijdrager
    hankie

Panther? Hoe kom je nou aan Panther???

Bijdrager
    senne

voor spellekes ga ik het zeker niet doen! Ik ben gewoon te ongeduldig om nog tot eind augustus te wachten op de finale versie van Panther! Maar ik denk dat ik me toch zou moeten inhouden, want ik heb al eens problemen gehad met m’n pa omdat ik vanalles fout had gedaan met de computer…

Toch bedankt voor alle hulp!

Bijdrager
    macpro

Heb Panther zolang op een externe HD gezet.
    En al kunnen testen op 2 iMacs.

Geeft ook geen problemen bij “terugkeer” naar Jaguar.

Bijdrager
    HSL
    ”hankie”

Panther? Hoe kom je nou aan Panther???

door ingeschreven te zijn als developer bij apple
    dat kost een hele smak geld per jaar maar dan mag je wel leuk dit soort dingen testen heel af en toe!

;)

Bijdrager
    hankie

I see. Leuk hoor. Ben benieuwd hoe lang mijn G3 600 Mhz nog de gratie van Steve mag genieten. Misschien houdt het al op bij Panther. In ieder geval zal ik van G3 naar G5 spingen…spaar,spaar, spaar

Bijdrager
    Sharky K.
    ”hankie”

I see. Leuk hoor. Ben benieuwd hoe lang mijn G3 600 Mhz nog de gratie van Steve mag genieten. Misschien houdt het al op bij Panther. In ieder geval zal ik van G3 naar G5 spingen…spaar,spaar, spaar

Je computer zal er alleen maar sneller van worden

Bijdrager
    hankie

Daar kijk ik van op Sharky. Dat is nauurlijk fantastisch nieuws. Ik in mijn wintel-verleden gewend elk jaar een nieuw systeem te moeten kopen, omdat de nieuwe software (besturing met name) haperde onder de hardware. Maar hoe ben je er zo zeker van dat het alleen maar sneller gaat? Wordt Quartz extreme ook voor oudere video-kaarten toegepast? Of gaat het met name om de Finder-aanpassingen???

Hankie

Bijdrager
    Missundaztood

hankie, ik heb zelf Panther geinstalleerd op m’n iMac DV 400Mhz met 192MB intern, en is gewoon sneller dan Jaguar, programma’s opstarten, zoeken, enz.

Bijdrager
    tony montana
    ”Missundaztood”

Panther installeren op een partitie van je HD heeft nare gevolgen in Jaguar.

Aangezien het systeem altijd de nieuwste versie van een programma zoekt, werkt bv het commando ‘Systeemvoorkeuren…’ in het apple-menu niet meer nabehoren. hij zoekt de nieuwste versie (die van panther) maar kan die niet gebruiken, en doet dus niets.

Yes that’s right!
    Dit kun je bijvoorbeeld verwachten!!
    :)

Bijdrager
    SanderQ
    ”tony

Huh? Is dit wel de juiste link Tony? :roll:

Bijdrager
    tony montana
    ”SanderQ”
    ”tony

Huh? Is dit wel de juiste link Tony? :roll:

Ja..:)

even goed lezen, dit heeft namelijk te maken met het probleem wat je kunt verwachten
    als je Panther op een andere partitie kletst..

:wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.