12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    KingOfBongo

Panther herinstalleren

Ik zit met een tamelijk vervelend probleem met m’n Apple firewall dat maar niet opgelost geraakt en ipv verder te blijven sukkelen zou ik volgend weekend Panther terug willen installeren. Ik heb eens even in de documentatie gekeken en die ‘ Installeer en archiveer” optie lijkt wel handig (zodat ik niet eerst al m’n iMovie en iTunes toestanden moet zitten kopieren) maar als ik die optie gebruik, worden dan ook de instellingen van m’n firewall bewaard ?

Bijdrager
    Jakke

Ik vrees van wel, alle instellingen blijven hierbij behouden…

Bijdrager
    Deskman

En wat is dan het probleem met de firewall…?

Wellicht is er toch een andere manier om er vanaf te komen

Bijdrager
    KingOfBongo

Wel als ik ‘m wil aanpassen komt hij telkens klagen dat er andere firewall software in gebruik zou zijn … Ik heb al verschillende oplossingen uitgeprobeerd (plist deleten, wat commando’s in de terminal uitvoeren, …) maar die schijnen ook niet te helpen…

Bijdrager
    Ludo

Heb je al alle updates via software-update bijgewerkt? ik had nml.hetzelfde probleem, maar na een update was het weg. Proberen waard!

Bijdrager
    KingOfBongo

G5 afgelopen weekend uitgepakt, direct geupdate, daarna wat software geinstalleerd en waarschijnlijk heeft een daarvan m’n Panther om zeep geholpen …

Bijdrager
    spooky

Ik heb 10.2 wel eens opnieuw geinstalleerd met de archiveer optie. Er werd toen een directory aangemaakt waarin het oude systeem stond.
    Ik heb toen handmatig voorkeuren overgezet.

Wat je wilt doen kan dus wel. Maak wel een back-up van je data. Moet je altijd doen als je dit soort dingen gaat doen.

Succes

Bijdrager
    KingOfBongo
    ”bilca”

Wat je wilt doen kan dus wel. Maak wel een back-up van je data. Moet je altijd doen als je dit soort dingen gaat doen.

Wou ik dus net vermijden – da’s m’n volledige iTunes library (ergens tussen de 30 en 40GB) en m’n iMovie projecten (ook al een paar GB – was een druk weekendje :) ) …

Bijdrager
    Marc-Siebren

Kleine kans, maar misschien had je al iets van Norton geinstalleerd… had ik ook en daarna wil je eigen firewall niet meer. Het is heel lastig om Norton te deinstalleren. De normale ‘uninstall’ liet bij mij de helft gewoon zitten. Gelukkig heeft Symantec dit ook herkend en op hun site bieden ze een programmaatje aan dat alles van Symantec verwijdert. Dit is de versie voor Norton Internet security 2.0.

Bijdrager
    KingOfBongo

Nee geen Norton hier … ik denk da het die pocketmac is – in hun documentatie staat dat de installer bepaalde wijzigingen zou doen aan de firewall – volgens mij is het daar misgelopen …

Bijdrager
    michelvdb

Verwijder /Bibliotheek/Preferences/com.apple.sharing.firewall.plist en herstart.
    Of typ in Terminal[code:1:7f23204c46]sudo ipfw flush[/code:1:7f23204c46]druk Enter, typ je wachtwoord en druk Enter.
    Pas Systeemvoorkeuren > Delen > Firewall aan.

Bijdrager
    KingOfBongo

Al lang gebeurd maar zonder resultaat …

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.