17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    hankie

Panther: Geen cube-effect, geen Homepage-export iPhoto

Dat zijn mijn twee lacks na de installatie (archief/install) van Panther. Ik zie bij het wisselen van account geen cube-effect (misschien moet ik iets extra’s aanzetten?). Verder lukt het me niet meer om vanuit iPhoto meteen met de knop Homepage een serie foto’s te publiceren. Hij geeft dan aan dat het netwerk niet goed staat, maar mailen en internetten is geen probleem. Wie kan me met deze twee problemen helpen.

Voor het overige: hulde!

Mac OS X 10.3, iMac G3 600Mhz, 756 Mb

Bijdrager
    Stof

Voor de mooie effecten bij Fast User Switch en Exposé heb je een videokaart nodig die Quartz Extreme onderteunt. Jouw iMac doet dat helaas niet.:( Dus je hebt wel de functionaliteit maar niet de mooie effecten.

Bijdrager
    Brims

Hoe weet je nou wanneer je videokaart Quartz aan kan?

Bijdrager
    Stof
    ”Lytstomke”

Hoe weet je nou wanneer je videokaart Quartz aan kan?

Op http://www.apple.com/macosx/features/quartzextreme/ staat daar het volgende over:

Quartz Extreme functionality is supported by the following video GPUs: NVIDIA GeForce2 MX, GeForce3, GeForce4 MX, or GeForce4 Ti or any AGP-based ATI RADEON GPU. A minimum of 16MB VRAM is required.

Om het ingewikkeld te maken: Ik dacht eens te hebben gelezen dat je op Jaguar een hack uit kunt voeren zodat QE toch werkt op een niet-ondersteunde videochip…

Bijdrager
    MacAttack

Quartz Extreme-functionaliteit wordt ondersteund door de volgende grafische processors: NVIDIA GeForce2 MX, GeForce3, GeForce4 MX of GeForce4 Ti, of een op AGP gebaseerde ATI RADEON grafische processor. Minimaal 16 MB VRAM vereist.

Je kan in je systeemprofiel zien wat voor grafische kaart je hebt. Het oudste truukje om te zien of je QE hebt is een DVD afspelen, als je dan het volume aanpast dan is het volume symbool transsparant als je QE hebt.[/b]

Bijdrager
    interFACE

mijn videokaart zou dus wel quartz extreme moeten ondersteunen maar als ik van user switch dan zie je niet dat mooie kubus effect, en het gekke is dat als ik terug switch naar mijn eigen account, dan zie ik het mooie efffect wel.

half-half dus

maarten:cry:

Bijdrager
    Mac Cloud

Ik moest zelf ook even zoeken,maar in je systeemvoorkeuren ga je naar accounts,dan naar inlogopties,en daar kan je “activeer snelle gebruikersoverscakeling” aanvinken.
    Rechtsboven in de menubalk verschijnt dan de gebruikersnaam waarmee je bent ingelogd,en als je daar op klikt,verschijnen de andere gebruikers en kun je met kubuseffekt direkt overschaken.

Succes

Bijdrager
    HSL
    ”interFACE”

mijn videokaart zou dus wel quartz extreme moeten ondersteunen maar als ik van user switch dan zie je niet dat mooie kubus effect, en het gekke is dat als ik terug switch naar mijn eigen account, dan zie ik het mooie efffect wel.

half-half dus

das logisch,.. (volgens mij!)

want de eerste keer moet je inloggen op de andere account..
    als het goed is doet hij het wel als je nog een keer wisselt.

wat voor videokaart had je ook alweer?

Bijdrager
    Brims

F woord… Hoe kan ik nou ooit sparen als ze steeds van die gelikte nieuwe dingen maken.

En Hennie Huisman komt ook maar nooit langs.

Bijdrager
    interFACE

das logisch,.. (volgens mij!)

want de eerste keer moet je inloggen op de andere account..
    als het goed is doet hij het wel als je nog een keer wisselt.

wat voor videokaart had je ook alweer?

een G-force2MX

Die vloeiende beweging is er alleen bij het switchen van een ander account naar demijne, niet als ik switch naar een ander account. En het maakt niet uit of dat de eerste keer is of als je het 4 keer achter elkaar doet.

maarten[/quote]

Bijdrager
    HSL

mhmm das raar, want jouw kaart ondersteund het blijkbaar wel gewoon,..
    al geprobeerd ff opnieuw de instalatie erover te gooien?

dus niet formateren maar gewoon 10.3 over 10.3 (dan install je alleen het systeempje ff opnieuw!) misschien dat dat het oplost!
    anders zou ik het ook niet weten!

HS-L

Bijdrager
    interFACE

Ik had al een versie over de andere gegooid maar die bracht alleen maar raardere dingen, eerst speelde iTunes door als ik van useraccount wisselde, na de nieuwe versie doet ie dat niet meer. ik schijn ook geen knopje te vinden waar je dat uit en/of weer aan kan zetten, of zie ik iets over het hoofd?

maarten

Bijdrager
    Rolf

De mijne schakelt wel (nieuwe FP iMac), maar ik ben geinteresseerd in het volgende: kan ik users hebben die ik niet altijd met password hoef te bevestigen ? Dus switchen tussen users ZONDER password verificatie ?

Bijdrager
    HSL
    ”Rolf”

De mijne schakelt wel (nieuwe FP iMac), maar ik ben geinteresseerd in het volgende: kan ik users hebben die ik niet altijd met password hoef te bevestigen ? Dus switchen tussen users ZONDER password verificatie ?

ja gewoon een user aanmaken en geen password invullen:D

Bijdrager
    Rolf

tjeeeeesssss…is het echt zo simpel ???? *schaamrood op mijn kaken*

Bijdrager
    Roggie
    ”interFACE”

half-half dus

Hier ook precies hetzelfde met een GForce 2 mx card, dus het zou eigenlijk wel moeten werken…

Bijdrager
    interFACE

Hier ook precies hetzelfde met een GForce 2 mx card, dus het zou eigenlijk wel moeten werken…

Zou de GForce2MX de onderkant zijn die die nieuwe mooie effecten ondersteund?:?

maarten

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.