11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Boskabouter

Panther gebruikers met Geforce 2MX kaarten!!! vraagje…

Ik heb een vraag aan iedereen die Panther preview heeft en een Geforce 2MX kaart (Twinview of niet) gebruikt of in zijn Mac heeft (al dan niet een PC Geforce geflasht naar Mac).
    In de System>Library>Extensions>AppleNDRV map, wat hebben jullie daar staan met betrekking tot de Geforce 2MX kaart??? Onder 10.2.6 staan in deze map de volgende 2 files bij mij: GeForce2MX.ndrv en GeForce2MX.ndrv.plist terwijl die onder 10.3 er niet staan….staan die er bij jullie wel of staat er iets anders misschien dit: NVIDIADriver.bundle of in combinatie met die 2 ndrv files???
    Ik heb nl een paar problemen met scrollen in 10.3 en OpenGL problemen, denkelijk doordat mijn videokaart niet helemaal goed herkend wordt….zou ik deze files eventueel zonder problemen kunnen kopieren van mijn 10.2.6 en dan in die map zetten of als jullie inderdaad die 2 ndrv files hebben zou ik dan een kopie ervan kunnen krijgen eventueel via email?? Alle hulp met dit probleempje is welkom!!
    Grtz

Bijdrager
    tony montana

Hey,
    bij mij is dat ook zo en ik heb met scrollen in X.3 nergens last van..

Wat voor problemen heb je eigenlijk met die OpenGL problemen?
    :|

Bijdrager
    Boskabouter
    ”tony

Hey,

Hey Tony;)
    Dankje voor je antwoord, ik zal zometeen eens wat dumps gaan maken dan kun je het zien….
    Fast User Switching gaat niet met het kubus effekt, als ik scroll blijft een gedeelte van de tekst staan en boven en beneden in het venster scrollt alles wel, Quake3 herkent niet dat er een OpenGL compatible kaart inzit, als ik een venster verschuif zie je een trail maar de vensterinhoud verschuift niet mee enz……

Bijdrager
    Boskabouter
    ”tony

Hey,

Trouwens…hoe kan ik hier screendumps plaatsen??
    Dank voor je hulp alvast…

grtz
    Paul

Bijdrager
    Urbin Design

Paul ! hier de link om te lezen hoe je evt je plaatjes kunt uploaden.

http://www.macosx.nl/forum/faq.php

Bijdrager
    Boskabouter
    ”Urbin”

Paul ! hier de link om te lezen hoe je evt je plaatjes kunt uploaden.

http://www.macosx.nl/forum/faq.php%5B/quote:96b676f2b1%5D

Dankje Urbin voor de hulp, ik ga het nu proberen:wink:

Bijdrager
    Boskabouter
    ”tony

Hey,

Ik plaats een aantal dumps dan kun je zien wat er bij mij oa. gebeurt:

Hier blijft een gedeelte staan en van onder scrollt het wel, let op bij die Ibis.dmg.sit en Bluebeard.dmg

Deze laat de trail zien als ik een venster verschuif, de inhoud van het venster schuift niet mee…

Een webpagina in Safari, vensterinhoud wordt niet ververst, kijk maar naar alle links die dwars door foto en tekst staan…

Quake3 mededeling, terwijl er wel een (PC naar Mac geflashte ASUS7100) Geforce 2MX inzit met minimaal 32 Mb (voor zover ik weet)

Bijdrager
    Torz

Aha, je hebt een geflashte kaart.Tot nu geen probleem maar het is de vraag of een videokaart die geflashed is aan de zelfde specs voldoet als een Oem Mac.De kloksnelheid van de geflashde kaarten is meestal anders(lager dan die van de Mac Oem).Mogelijk niet door Panther gesupport.?????Uit andere fora is mij gebleken dat geflashde kaarten niet met elk Mac OS even goed werken.
    Wat zijn de specificties van je kaart??

Hier
    xlr8yourmac
    kun je nog wat meer literatuur vinden.

Bijdrager
    Boskabouter
    ”Torz”

Aha, je hebt een geflashte kaart.Tot nu geen probleem maar het is de vraag of een videokaart die geflashed is aan de zelfde specs voldoet als een Oem Mac.De kloksnelheid van de geflashde kaarten is meestal anders(lager dan die van de Mac Oem).Mogelijk niet door Panther gesupport.?????Uit andere fora is mij gebleken dat geflashde kaarten niet met elk Mac OS even goed werken.
    Wat zijn de specificties van je kaart??

Hier
    xlr8yourmac
    kun je nog wat meer literatuur vinden.

Het is een Twinview kaart en werkt zonder problemen onder 10.2.6 en OS9.2.2, elke update van OSX werkte totnutoe perfekt, kaart werkt onder alle omstandigheden..:|

Bijdrager
    tony montana
    ”Boskabouter”

Hier blijft een gedeelte staan en van onder scrollt het wel, let op bij die Ibis.dmg.sit en Bluebeard.dmg

Hey boskabouter,
    Dit heb ik ook onder Panther! “digitale fratsen” Dit doet ie bij iChat!
    Weet niet waar het precies aan ligt maar in ieder geval NIET aan je kaart!
    Dus wees gerust..:wink:
    Neem aan dat meer X.3 mensen hier misschien last van hebben..
    Je weet, Deze versie van PantherX.3 is nog niet helemaal ok, dus..

Tja enne.. 64 bits…:?

:)

Bijdrager
    Boskabouter
    ”tony

Hey boskabouter,
    Dit heb ik ook onder Panther! “digitale fratsen” Dit doet ie bij iChat!
    Weet niet waar het precies aan ligt maar in ieder geval NIET aan je kaart!
    Dus wees gerust..:wink:
    Neem aan dat meer X.3 mensen hier misschien last van hebben..
    Je weet, Deze versie van PantherX.3 is nog niet helemaal ok, dus..

Tja enne.. 64 bits…:?

:)

Hey Tony :wink:

Hmmmmm, ik ben benieuwd of er inderdaad meer mensen dit soort fratsen hebben;) en ik hoop inderdaad dat het heeft te maken met het feit dat 10.3 nog echt preview is….ik hoop dat het dat is, want wil snel overstappen als 10.3 er is en ergens begin volgend jaar een G5 aanschaffen en dus niet alleen voor 10.3 nog ff een andere videokaart moeten aanschaffen…
    Ik hoop inderdaad dat 10.3 64bits is;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.