8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Klein

Panther & Firewire Hard drives problemen

Gelezen op Mac Bidouille:

Monday October 27, 2003

– Panther & Firewire Hard drives – Lionel – 20:39:00
    manu02 speaks:

Panther has corrupted the firewire drives of several people, I have myself been a victim of this hecatomb losing 200 Gigs of data. The causes of the problem seem to be still ununderstood, but it’s a real problem and of major importance !
    To copy the words from the last post:
    A LOT OF CRITICAL DATA IS BEING LOST! WARN EVERYONE! DO NOT UPGRADE! STOP THIS RELEASE!

http://discussions.info.apple.com/
    To summarize:
    In certain conditions, Panther can suddenly refuse to mount a firewire drive 400/800, the partitions then become unreadable and unretrievable. Some think that this problem appears more easily if you let the firewire on during Panther’s installation. But nothing really clear about that.
    Meanwhile, make copies of your backups :((

Bijdrager
    ParadoX

mm ik heb een Externe 40 Gb FW hd en ik heb nog nooit problemen gehad en nu icm panther ook niet:D

Bijdrager
    Ruben
    ”ParadoX”

mm ik heb een Externe 40 Gb FW hd en ik heb nog nooit problemen gehad en nu icm panther ook niet:D

Hier ook geen problemen, zowel met de externe FireWire als USB niet. Nou ja, wel problemen, maar die had ik ook al voordat ik Panther erbij zette.:-P

Bijdrager
    Torz

Als je goed leest zou ik zeggen: voor aanvang van de installatie firewire loskoppelen!!!

Bijdrager
    Ruben
    ”Torz”

Als je goed leest zou ik zeggen: voor aanvang van de installatie firewire loskoppelen!!!

Volgens mij is dat sowieso verstandiger, om pas na een installatie eventuele extra zooi erbij te hangen. Als ik OS X opnieuw op mijn iBook installeer doe ik dat ook gewoon los van alles, daarna pas de FireWire-HD, USB-HD, tweede scherm, muis, bluetooth, printer, scanner en EdiRol eraan. Maar ja, ik heb natuurlijk ook een Windows “achtergrond”. Windows raakte ook altijd in de war als er teveel nieuwe dingen tegelijk waren te installeren. Die moest je altijd, net als bij een klein kind, beetje bij beetje voeren…:-P

Bijdrager
    ateazz

ik heb ook een een xterne fw harddisk (googie drive) iets van 150 gig.
    Geen problemen tijdens of na de installatie.
    (het is een seagate)
    succes voor degene die wel ellende hebben

greetz

Ateazz

Bijdrager
    Ganymedus

net mijn imac opnieuw geinstalleerd, maar krijg nog steeds geen enkele externe usb hd open met panther… :cry: dit begint mij zwaar te irriteren :evil:

Bijdrager
    Ganymedus

net mijn imac opnieuw geinstalleerd, maar krijg nog steeds geen enkele externe usb hd open met panther… :cry: dit begint mij zwaar te irriteren :evil:
    Toch maar eventueel zo’n ah laptop kopen, met windows erop? :(

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.