5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    PeterK

Panther en Accounts

Toch maar even een nieuw draadje.

Gisterenavond Panter geinstalleerd op mijn powerbook. Geen enkel probleem en draaide meteen feilloos. Alleen moet ik bestandsdeling opnieuw aanvinken.
    Met die ervaring ook Pantwer op mijn iMac geinstalleerd. En daar ging het helemaal mis. OOk op de iMac stond 10.2.8 met alle laatste updates. Na de installatie van Panthet had ik het volgende probleem.
    Ik had 3 accounts waarvan 2 met beheerdersbevoegdheden. Als ik na de installatie van Panther op de eerste beheerdersaccount inlogde was er geen probleem. Maar inloggen op de tweede account ging totaal niet. OSX 10.3 herkende de account niet en ik kwam weer in de eerste beheerdersaccount. Ik kon overigens wel via netwerkvia de powerbook bij de files onder deze tweede beheerdersaccount.
    Uiteindelijk heb ik dus de hele thuisdirectory van de onbereikbare account maar gekopieerd naar mijn powerbook. Wel even 14 Gb en dat duurde dus bijna een uur, draadloos via airport extreme.
    Daarna de onbereikbare account op de imac maar verwijderd, wat wel lukte, en een nieuwe aangemaakt. Daarna de thuisdirectory weer teruggekopieerd. Weer een uur.
    Maar uiteindeijk werk alles weer.
    Ik heb inmiddels ook nog de volgende zaken opgemerkt:
    verbinden via finder/netwerk lukt niet altijd,ik krijg dan de melding dat de hd niet bereikbaar is, maar wanneer ik dan via server en het ip-adres verbind lukt het wel.
    En als iTunes in gebruik is door een account, dan kan de andere account iTunes niet starten, want dan komt de melding dat iTunes al door een ander gebruikt wordt.

De nieuwe finder is prima en beter dan die onder 10.2.8, expose is leuk en het wisselen van accounts is heel gaaf via zo’n kubus. Net als bij Keynote.

Bijdrager
    Tjerker

Geen firewire kabel in de buurt? Met T ingedrukt opstarten en je mac verschijnt als disk op je andere mac – dan gaat kopieren een stuk sneller…

Bijdrager
    Amsterdam
    ”PeterK”

En als iTunes in gebruik is door een account, dan kan de andere account iTunes niet starten, want dan komt de melding dat iTunes al door een ander gebruikt wordt.

Wellicht omdat iTunes in je root/applicatie-folder zit? Elke user heeft een eigen Apps-folder, misschien is het in Panther zo dat we nu echt vanuit “eigen omgevingen” moeten werken. Ik zal dat ook eens testen.

Bijdrager
    lsmisch

Ha nog eentje met hetzelfde probleem ‘iTunes kan ik ook niet gebruiken als het bij een andere gebruiker ook al gestart is’

Bijdrager
    tobiaslf

Ik wil ook zo’n snelle airport extreme…. 15 Gb per uur….:?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.