11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    pitoe

Panther clean install

Hoi, hoi, ben ongeduldig aant wachten op m’n pantertje, maar kan mij iemand van naald tot draad uitleggen, hoe ik juist een clean install doe, zodat mn nieuwe os echt lekker loopt? Dank bij voorbaat!:D :D :D

Moderator
    Lucas Raggers

Heel simpel. Zorg ervoor dat je je belangrijke spullen van je HD backupt (denk aan alles: je mail map in je library, safari bookmarks, installers van apps, etc) zodat hij gewist mag worden. Bij het installeren geef je bij ‘options’ aan dat je een clean install wilt. Hij gaat dan je HD helemaal wissen en installeert Panther.

Bijdrager
    Walkingfingers

Panther kan toch gewoon over 10.2 heen? Of hou je dan toch nog veel ‘ballast’ over?

Bijdrager
    SvS

ja dat kan volgens mij ook, maar schoon is altijd beter.

Bijdrager
    Fuji
    ”lucasraggers”

Heel simpel. Zorg ervoor dat je je belangrijke spullen van je HD backupt (denk aan alles: je mail map in je library, safari bookmarks, installers van apps, etc) zodat hij gewist mag worden. Bij het installeren geef je bij ‘options’ aan dat je een clean install wilt. Hij gaat dan je HD helemaal wissen en installeert Panther.

damn lucas , thx, was vergeten mijn mail te backupen…. pfieuw…. ging anders nogal gevloekt hebben vrijdagavond :)

Bijdrager
    iGeysir

Eh…. misschien een hele domme vraag, maar ik waag het erop. Als ik een clean install doe, zal ik Office v.X opnieuw moeten installeren: kun je dat eigenlijk eindeloos opnieuw installeren, of wordt er ergens iets bijgehouden en is er een limiet? Ik heb het al eens opnieuw ge├»nstalleerd en ik kreeg toen in elk geval een nieuw product id-nr.

Bijdrager
    Geedee

Volgens Apple zelf kun je Panther gewoon over Jaguar heengooien. Ik zou het zo doen om heel dat werk van alles opnieuw installeren te vermijden. Maar ik wacht nog tot de eerstvolgende upgrade. Wellicht zijn er dan minder bugs.

Bijdrager
    iGeysir

Is dit trouwens niet een eerder gepost draadje over min of meer hetzelfde onderwerp?

Bijdrager
    KR1275

Ik heb gehoord dat Panther sneller is dan Jaguar. Ik hoop dat dat ook echt zo is, want ik vind de snelheid op mijn 800 MHz G4 tegenvallen (af en toe heerlijk om te internetten in OS9).

Had iemand deze ervaring al in de beta-versies?

Bijdrager
    Mek

Panther werkt goed op mijn Powerbook G4 800 MHz. Gewoon over 10.2 heengezet. Een paar programma’s deden even raar, die heb ik na alle files weggegooid te hebben opnieuw geinstalleerd en als werkt als een zonnetje ! Ik geloof dat alles iets sneller werkt maar ik vond de meeste dingen sowieso niet langzaam.

Bijdrager
    re-actor

En als je dan toch met een vers systeem wilt verder gaan, zet dan alle talen die je niet zult gebruiken gewoon uit bij de installatie-opties. Scheelt installateer-tijd en schijfruimte. Of het systeem er werkelijk vlotter van wordt durf ik niet te zeggen……

En een schone installatie is zowieso aan te bevelen boven een upgrade.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.