9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Panther

Hallo,

Ik heb inmiddels Panther geinstalleerd en vraag me af of we nu een update hebben die bedoeld is om Apple te “spekken” of dat ik nog moet ontdekken dat het me inderdaad 150 Euro waard was……

Tot op heden denk ik:

alles werkt iets sneller, er zijn wat cosmetische verbeteringen ed…..een nieuwe versie iChat, (veel meer???), een verbeterde Mail…(nou en…??)

Niets ten nadelen van Panther, maar waar zitten de spectaculaire vernieuwingen die 150 Euro rechtvaardigen?????

Bijdrager
    MacX

Ik denk inderdaad dat je je kunt afvragen of de overstap €150 waard is, maar blijkbaar was je gretig genoeg om de stap toch te nemen. Het is met Apple natuurlijk niet veel anders als met Microsoft, er moet gewoon brood op de plank komen en dat doe je niet door te stoppen met de ontwikkeling van je produkt.

Natuurlijk is het niet allemaal gebakken lucht, er zijn wel degelijk een aantal sterke verbeteringen in deze versie gestopt en er zullen er ongetwijfeld nog veel volgen.

Ik zal je een aantal redenen noemen waarom ik vind dat de overstap naat Panther de moeite waard is.

Het is sneller en stabieler geworden en er zijn nieuwe opties toegevoegd die het werken sterk veraangenamen, zoals Exposé, Lettertypencatalogus en de verbeterde Finder.:D

Bijdrager
    Jordan_D

Ik zou zeggen werk er een tijdje mee en je zal merken dat al die veranderingen. Klein als groot het OSX gevoel compleet maakt.
    Ik noem de sidebar in elke finderwindow als een van de vooruitgangen. Instellen van netwerken overzichtelijker. Expose nu maak je er nog geen gebruik van maar onthoud F11 en je bent meteen weer op je bureaublad. Mail is sneller. iPhoto 4.0 werkt volgens mij allen maar vanaf Panther en die is een verbetering die niet te omschrijven is. Maar zoals ik al in het begin zei: werk ermee en ervaar het. Jaguar is voor mij geen optie meer.

Bijdrager
    dada1958

Het is zoveel beter en sneller dan Jaguar, Finder begint er weer op te lijken en nu pas kun je goed merken dat PDF core is…
    Ik moet nu rebooten om 10.3.3 draaiende te krijgen 8)

Bijdrager
    9 below 0

Geen geslachtsverkeer, dan maar dataverkeer! Altijd kinderachtig lekker, zo’n update.

Bijdrager
    dada1958

Zo is het maar net! :P

Bijdrager
    Convicted

Exposé vond ik het al meer dan waard. Je kan het ook prima met je muis gebruiken als je een multibutton muis hebt tenminste (zoals de Intellimouse Explorer).

Bij Microsoft is voor een nieuw OS bijna gegarandeerd een nieuwe computer nodig als je echt alles goed wilt laten draaien. MacOS X 10.3 werkt zelfs nog lekker op mijn iMac 350 mhz, veel beter dan 10.2! Ik vind het het geld meer dan waard geweest en zeker geen geldklopperij van Apple! Zeker niet als ik kijk naar de Microsoft wereld.

Bijdrager
    pako

Voor niets gaat de zon op…

Nee bij mij op de studio staat nog één Jaguar-Mac en als ik nu terug moet merk je toch echt verschil.

De interface is een stuk verbetert, alhoewel er wat mij betreft nog wel meer uit te halen valt.

En hoe sneller, hoe beter, ik hoop dus dat toekomstige updates eindelijk ‘een nieuwe computer’ bezorgen want daar heb ik met de update naar Panther weinig van gemerkt, in tegenstelling tot de marketingpraat van Apple.

Bijdrager
    Sad

Er zijn 150 verbeteringen en nieuwe features en da’s dus maar 1 euro per item.

Exposé is het al meer dan waard maar je moet wel wennen om het vaak te gebruiken.

Voor de rest is Panther sneller en meer compatible met Windows troep.

Een nadeeltje vind ik dat die @(&*££*@^£***!!! Finder niet onthoudt hoe je view is ingesteld.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.