7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    TinMachine

Paniekje: cijfertoetsen op MacBook Air werken niet, password invoeren lukt niet

Hoi iedereen!

Mijn dochter heeft vanmorgen gewerkt op mijn MacBook Air en ze heeft denk ik per ongeluk iets gedaan waardoor ik bij het invoeren van mijn wachtwoord alleen bij de nummers 1 en 0 een standaard stipje zie verschijnen. Bij de andere nummers niet… Kan iemand me misschien helpen?

Dank je wel alvast en groeten vanaf een andere Mac…

Sleutelbeheerder
    Night

Ik neem aan dat je de MBA al eens gewoon herstart hebt?

Bijdrager
    TinMachine

Zeker!

Bijdrager
    csteelooper

Druk eens op CMD+OPPT+F5? Dan zie je een klein venster verschijnen met alle toegankelijkheidsopties. Even nagaan of er hier één van is ingeschakeld misschien? Mouse Keys kan bijvoorbeeld ongewenst gedrag opleveren.

Overigens: het door mij bedoelde venster is ook vanaf het inlogscherm op te roepen.

Bijdrager
    GoeieDag

In de door csteelooper genoemde opties, kun je ook het ‘Toegankelijkstoetsenbord’ inschakelen, een virtueel on-screen toetsenbord, en daarmee kun je eventueel wel de juiste cijfers bedienen.

Of anders een ander (usb) toetsenbord aan de MB hangen?

Doe jezelf een plezier als dit is opgelost, en geef je dochter een eigen account (beheerd) op de Mac, zodat dit soort dingen niet meer zo snel voorkomen, en ook mogelijk ergere rampen als bv het verhaspelen/wegmaken van jouw bestanden!

Bijdrager
    GoeieDag

@TinMachine, hoe is het nou met het ‘paniekje’?

Bijdrager
    GoeieDag

Ja hoor, ook weer zo’n gast die wel de moeite doet om een draadje te openen, maar er vervolgens niks meer mee doet. 🤷🏼

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.