12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    stef

paniek! iMac G3 dood

oeioeioeioei, zat net om mijn gemakje wat te surfen op internet, valt opeens de computer totaal uit. Alleen het lampje van de powerknop brand nog wel. Verder reageert hij op helemaal niets meer. toetsenbord en muis doen het niet meer, niks!!!!

het gaat om een iMac G3, graphite, 600 Mhz en 256 MB

Is onze iMac voorgoed heen gegegaan of valt er nog wat aan te redden!? Mocht het zo zijn dat ie het nooit meer zal doen, is er dan een manier om de data toch nog te bewaren (of kan dat alleen harde schijf eruit en in een andere computer plaatsen?)

graag snel hulp gevraagd, snik ik mis m nu al….

Mijn dank is alvast inmens,

Stef

Bijdrager
    masterious

De oplossing is om een nieuwe videokaart erin te zetten!

Bijdrager
    Mc Erik

Wat heb je zelf al geprobeerd?
    Herstarten of zulk soort dingen.

Is het niet alleen een kapotte beeldbuis?

Bijdrager
    patricko

Met firewire aan een andere mac hangen, iMac opnieuw starten terwijl je T ingedrukt houdt.
    Dan verschijnt ie als disk op de andere mac (hopelijk).

Bijdrager
    TRML

Je kan even kijken onder het klepje aan de achterkant van je iMac of daar een extra VGA aansluiting zit, als dat zo is dan kan je daar gewoon een normaal VGA scherm op aansluiten en kijken of je mac het nog doet. Dan is het een grote kans dat je scherm alleen defect is.:x

Bijdrager
    stef

nee, niet alleen het scherm is kapot, je hoort hem niet starten, ratelen of wat dan ook. stekker der meteen uitgehaald toen het gebeurde, der terug in maar er gebeurt buiten het lampje helemaal niks! ik hoor geen harde schijf draaien of wat dan ook!

en met die firiwire kabel geprobeerd, er staan nu twee macs naast elkaar, links de kapotte, rechts eentje die het nog doet, firewire kabel ertussen, en dan? de goeie herstarten met de t ingedrukt???? dan krijg ik een paars scherm met een firewire teken en gebeurt er verder niks!?!?! wat moet ik dan doen!?

Bijdrager
    TRML

je moet de slechte opstarten met de t ingedrukt en die dan aansluiten op de goede mac

Bijdrager
    Turbanus

Niet in paniek raken in elk geval…
    Ik denk dat de voeding van je iMac naar de kloten is. Althans daar lijkt het erg op als hij echt helemaal dood is. Die is dus nog wel te repareren.

Bijdrager
    stef

@TRML: dat kan dus helaas niet, want het toetsenbord reageert ook niet…

Maar kapotte voeding…dat betekent wegbrengen!?

iig al bedankt voor jullie reacties…

maarruh, hoe kan die voeding opeens kapot gaan, stroompeik ofzo

(het bliksemde iig niet :wink: )

EDIT: hoeveel kost een nieuwe voeding in het geval deze daadwerkelijk de oorzaak van mijn probleem is…???

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Denk inderdaad een kapotte voeding…. Het vervangen van zo’n ding is vrij kostbaar en al helemaal niet zelf te doen. Jemoederbord kan echter ook defect zijn en dan ben je helemaal ver van huis. Ik denk dat hij voorgoed is heen gegaan. Total-loss zeg maar!

Bijdrager
    huinkroese

Ik wil je ook niet bang maken maar mijn Special Edition heeft ook eens een moederbord vervangen gehad. Zelfde symptomen: ineens uit en niet meer aan.
    Dat was een duur geintje, kostte €300,- geloof ik.
    Rot man!

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Maar je harde schijf is wel te redden. Als die iMac echt kapot is qua voeding / moederbord dan moet je de Harde Schijf eruit halen en in een fire wire / USB doos doen. De data kan je dan bij je volgende Mac eraf halen.

Experts: Zit er niet een zekering in de iMac G3?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.