12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    dUb

Panic op dreef met nieuwe HTML editor

Eindelijk was het vandaag dan zover. Panic komt met een concurrent voor de gevestigde text-editors.
    Het beestje luisterd naar de naam Coda en is zoals alle Panic software Eyecandy van de eerste orde samengesmolten met vernuft en vernieuwingen die je het leven als programeur een stuk kunnen vergemakkelijken. Als beta-tester kan ik jullie dit fijne stukje software zeker aanraden!

http://www.panic.com/coda/

Bijdrager
    Turbanus

Dit is eigenlijk gewoon spam. Als elke betatester hier zijn progje kwam aanprijzen, bleef er geen ruimte meer over voor andere berichten. Ik denk dat de hardcore het wel op Versiontracker zal vinden.

Sorry, ik ben verantwoordelijk voor het ongemak. Ik heb het na ruggespraak weer geopend omdat het idd. erg belangrijke software voor de Mac betreft. Nogmaals excuus en ik hoop dat er een zinnige discussie komt.

Inactief
    Anoniem

Heb er even naar zitten kijken en als ik het goed begrijp is het een text-based editor (zoiets als TextWrangler), maar dan met veel ingebouwde extra’s en een directe preview? Lijkt me wel wat, heb een gruwelijke hekel aan de brei van code die Dreamweaver 8 en consorten produceren. Ga hem even testen.

@Turbanus
    : dank voor het weer openen van dit topic.:wink:

Bijdrager
    Brac

Tsja, voor de Mac-programmeur is er Textmate (een fenomenaal programmatje voor enkele eurotjes wat elke taal ondersteund + veel heel handige extra’s). Dit is meer een soort frontpage :mrgreen: maar dan uiteraard stukken beter. Wat mij onduidelijk is of je er ook (goed) php mee kan programmeren en lokaal kan inzien. Ik vind het overigens wel duur: 80 dollar. Transmit is een stuk netter geprijsd, zo veel features heeft Coda (zoals je het nu ziet) nu ook weer niet.

Een nieuw programma van Panic verdiend overigens altijd aandacht, zeker geen spam dus.

Bijdrager
    iDuck

Precies, geen spam. Het is niet een of andere overbodige widget.

Het verschil met andere fora is dat zo’n bericht wordt nagekeken op schrijfwijze en als nieuwsbericht op de voorpagina wordt gezet, je voorpagina vullen hoeft niet zo moeilijk te zijn… :wink:

Bijdrager
    EL Mystica

Het valt me tegen, eerlijk gezegd.
    Ik heb lokaal een servertje draaien, maar ik kan geen php-preview doen. Enkel HTML-bestanden lukt.

css en javascript zijn wel leuk, en daarvoor dient het ook. Niet meer dan dat. Want hoewel de editor heel goed om kan met php, mis ik toch diverse php-hulpjes (de auto-complete is wel goed, maar resource locator ontbreekt, wat in oop toch wel nodig is…) die Eclipse wel heeft.

Voor sites stylen is het wel vrij goed. Voor sites te bouwen minder…

Bijdrager
    karf

Nou heb hem ook geinstaleert.
    Ziet er allemaal goed uit. Alleen hoe kom ik in het FTP gedeelte?

Bijdrager
    LittleJohnny

Ben er – na een dag – erg tevreden over ^^

Bijdrager
    joffrie
    ”karf”

Nou heb hem ook geinstaleert.
    Ziet er allemaal goed uit. Alleen hoe kom ik in het FTP gedeelte?

Via het tabje sites, en als daar dan dubbelklikt op een bladje. Dan ben je vertrokken.
    Maar je moet natuurlijk eerst ook wel een in stellen, FTP-gegevens, locatie in de Finder en zo voort…

En om op de server te plaatsen, gewoon Publisch klikken of naar Remote in de juiste map slepen.

Bijdrager
    karf

Nou vaag.
    Hier kom ik er niet in :?

Heb alle gegevens goed ingevuld

EDIT:
    nu wel

Bijdrager
    David-Andrew

En bevalt het na een week of 2 ook nog?

Ik begon er wel in te komen en mis het heel erg… Na 3 dagen was mijn trial opeens voorbij, heb al gemaild maar nog geen reactie terug.

Zijn er ook Dreamweaver gebruikers die gaan overstappen, of dat niet?

Bijdrager
    karf

Ik heb zelf Dreamweaver maar daar ga ik niet mee stoppen door Coda.
    In coda kan je heel makkelijk even snel iets toevoegen maar als het echt om scripten gaat gebruik ik liever Dreamweaver.

Ik ben er na een week nog erg tevreden over en is echt te simpel en heerlijk snel.
    Onderhoud er 3 sites in en dat gaat perfect.

Ik kan hem nog 9 dagen testen maar ik vind $79 iets te veel voor dit.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.